Gå til innhold

Ny på vatsim


Ronny Nilsen

Anbefalte innlegg

Er det noen som har oppsettet på FS9, hvordan dette skal være før man logger på Vatsim.

Kan ikke se andre fly når jeg er logget inn på vatsim, er litt rundt om kring for å følge med og observere før jeg tar skrittet ut får den første flight.

Bruker SquawkBox 3 som er lastet ned fra Vatsim.

Det er masse trafikk og se hvis jeg kjører opp SETTINGS traffic, men vet ikke da hvem som er på Vatsim.

Finner ingen ting om dette oppsettet i bruker manual som er lastet ned og skrevet ut fra Vatsim.

 

 

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med f.eks. Servinfo ser man hvem som er pålogget hvor.

Lastes ned herfra.

 

Når du er pålogget VATSIM ser du bare de som er online, ikke AI-fly. Om du har problemer med å se andre er du kanskje ikke pålogget en "MP-session". Velg Flights-Multiplayer og Connect om du ikke er tilkoblet. Man ser de som er pålogget og er i nærheten av den flyplassen du står på uavhengig hvordan trafikktettheten er satt i simmen. Den er bare for AI-trafikk.

 

Håper du får dette til og begynner å fly på VATSIM. Det er kjempeflott og nesten "real". Men ikke logg på når du står på rwy eller en taxyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej med jer!

 

Jeg har næsten de samme problemer som Ronny, men jeg kan ikke få min software til at virke.

 

Jeg har nu lagt FSUI dll'en ind i folderen Modules.

 

Så har jeg prøvet at lave en "observer" flightplan på Vatsim.net, og melde at jeg blot observerer i Kastrup væk fra runways og taxiways.

 

Men starter jeg Squawkbox 3 op uden at starte Fs9, så låser/fryser PC'en.

 

Og starter jeg FS9 op først og går til Multiplayer lukker FS9 sig selv ned.

 

Havde slet ingen problemer før.

 

Hvilken rækkefølge skal man starte programmerne i?

 

Jeg havde præcis de samme problemer med Squawkbox 3 for et år siden da jeg prøvede VATSIM og måtte opgive tilsidst. Nu har jeg fået helt ny PC, og igen må jeg kæmpe med de samme problemer.

 

Hvad gør jeg mon galt?

 

Bedste hilsner Peter (København)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SB er ikke noe "Stand alone"-program og kan kun kjøres fra simulatoren, så rett rekkefølge blir; simmen og så SB.

SB startes fra Modules og du må ha ID og passord for å kunne logge deg på.

 

Flightplanen legger du inn i SB etter at du har logget deg på og så kan du skrive i merknadsfeltet at du bare observerer. Da vil ikke ATC "plage" deg "". Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rigtigt. SquawkBox kan godt startes uden om simmen. Men hvis ikke FS kører, vil SB3 sige, at den ikke kan finde "en session".

Så rækkefølgen er for så vidt god nok, FS først og så SB. Men jeg mener at have hørt om, at programmet har det med at opføre sig lidt forskelligt alt efter somd et startes fra Windows-start-menu eller inde fra FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak til Ole-Jørgen, Peter og Geir

 

jeg har givet tilladelser i Firewall'en, men havde ikke forstået at SB skulle startes inde fra FS. Jeg har hele tiden forsøgt at starte det fra Windows program-menuen.

 

Det må man måske ikke?

 

Og hvordan startes det så helt præcist inde fra FS?

 

(nu har jeg selvfølgelig lige afinstalleret SB og installeret FsInn i stedet "")

 

bedste hilsner Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...