Gå til innhold

La oss vise frem litt av vår sport, gutter


AMO

Anbefalte innlegg

Jeg driver og titter innom seilflyforumet på NAK's sider nå, og fant to meget fine videoer laget av en bruker der inne ved navn Haldor, som nettopp(?) har fått flygebevis for seilfly, og som har laget to filmer som jeg gjerne vil linke videre til her inne.

 

Dette viser litt v det seilflyging er, nemlig å gå i ett med naturen på en helt fantastisk måte, og hvor motoren blir overflødig ""

 

Action!

 

http://www.osloseilflyklubb.no/~haldor/waves.wmv

 

http://media.putfile.com/Soaring-Astir-CS--LN-GAH-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fine filmer.

Jeg fikk lyst å prøve seilfly.

 

Men uansett, hvor lenge er det vanlig å fly?

Kan man fly i timesvis?

 

Ja, det kan man så lenge man er forberedt på det. For å kunne fly uavbrutt i flere timer, så er man avgengig av mat og drikke, klær, evt O2 og piddle pack osv. Mener å huske at rekorden i Norge mtp. uavbrutt flyging er litt over 10 timer?!

 

Hvor lenge man velger å fly er opp til en selv. Men som regel er det forholdene som er avgjørende for flytiden. Altså om det er mye/lite termikk, hang eller bølger.

 

Sølve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger helt av været, da seilflyging handler om å utnytte naturen til det fulle og være på lag med den. Om det ikke er noe som gir oppdrift glir du i 15-20 minutter etter et typisk slep, om det stiger er det tre muligheter:

a: til det slutter å stige

b: til du blir så sulten at du må lande

c: til du må på do

 

Men ikke noe problem å fly hele dagen om det er forhold til det, og fly hundrevis av kilometere av gårde på tur. Ta kontakt med din nærmeste seilflyklubb, de kan gi deg mer informasjon og de fleste klubbene har også en form for introtur med instruktør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...