Knut-Arild Lindquist Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg FS9 og PMDG's 737 maskiner. Bruker ultra high i alle displayinnstillingene. Allikevel synes jeg det blir sagtannkant på flyene i take off posisjon. Bruker oppløsning 1024x768. Er det andre innstillinger som kan endres for å redusere dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Slå av antialising i FS9 menyen og sl¨på antialising og Mip Mapping på skjermkortet ditt hvis du har mulighten for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Skru av Anti-Alaising i FS og aktiver Anti-Alaisingen i Display Card controller (eller noe lingnende) i stedet=) EDIT: Det var da som F**n sindre:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut-Arild Lindquist Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Skal prøve å sjekke dette nå. Hva er anti-alaising for noe da? Dumt spørsmål kanskje men..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Setsaas Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Anti-Aliasing jevner ut disse kantene du beskriver, på bekostning av ytelse. Kvaliteten blir som natt og dag synes jeg. Du kan velge hvor mye Anti-Aliasing du vil ha, slik at du finner en balanse mellom ytelse og billedkvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut-Arild Lindquist Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Det var iallfall slått av i FS9, men så var det bare å finne hvor man gjør dette for skjemkortet da. Har Radeon 9600 256mb. Noen som kan bruke teskjeen litt for meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Høyreklikk på desktop'en, velg "Properties", deretter "Settings" og så "Advanced". Det skal da være en fane (tror det heter det) som heter "Direct3D", og på denne skal man kunne velge hvor mye Anti-Aliasing man vil ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut-Arild Lindquist Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Takk skal du ha! Satt innstillingene til maks her, men kunne ikke se noen merkbar endring. Men da har jeg iallefall prøvd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Vole Rye Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Er det sånn at jo AA gir dårligere FPS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Høyere AA = lavere FPS.. men ikke noe problem for nyere pcer.. Jeg har AA satt til 8x og AF satt til 16x.. og alle nødvendige innstillinger satt til max.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.