Rune Gilberg Jensen Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Hei Noen tips til klient/program for snakking mellom to personer privat på MFS? La oss si jeg joiner flightsim.no-server`n og en annen som jeg skal fly med, en klient for å snakke sammen privat ville vært skøy. Ventrilo, eller andre tips? Siter
Rune Gilberg Jensen Skrevet 6. september 2006 Forfatter Skrevet 6. september 2006 Ja, msn er for "tungt" å bruke. Mange som logger seg på i tide å utide feks. Skype er jo samme greien. Hva bruker dere? Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Selv om det er litt off-topic er det innen samme tema: Noen som vet om et fint og enkelt program for instant message mellom interne maskiner på et nettverk? Siter
Gjest Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Rune, du nevner jo selv et utmerket alternativ, Ventrilo. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Eller prøv xfire! Der vet du alltid hvilket spill den andre spiller hvis han/hun er pålogger! Siter
Peder H.Kristensen Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Skal være mulig med en vanlig command på datamaskinen. Siter
Stian Rolandsen Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Jeg bruker Skype ofte når jeg flyr multiplayer. Ellers så flyr jeg mye på serveren til VOZ hvor det er litt mere "proft"(ikke akkurat vatsim) og bruker da teamspeak som er glimrende til bruk når komunikasjonen er mellom flere brukere. Teamspeak gir også mere realistisk lyd da det er lagt til litt støy. En annen ting som er kult med TS er at man kan velge såkalt push to talk og ved hjelp av fsuipc så kan man bruke en knapp på joystick når man vil prate. Siter
Oskar Rodriguez Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Vi bruker ventrilo når vi flyr sammen. Krever at en setter opp en server, men det er en liten programsnutt som tar minimalt med ressurser. Dessuten er klienten også enkel å bruke og man kan sette opp "push-to talk". Er iallefall veldig fornøyd med ventrilo.. Oskar Siter
Henrik Bjørlo Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Selv om det er litt off-topic er det innen samme tema: Noen som vet om et fint og enkelt program for instant message mellom interne maskiner på et nettverk? Netsend-kommando i command line. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.