Martin Floor Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Nei, de hadde sikkert kontroll de, jeg skjønner jo ikke hva de sier. Men jeg vil påstå han sliter litt med å forklare om de forskjellige vektrestriksjonene til flyet på engelsk, og er det noe man virkelig burde kunne som flyger er det jo engelsk. Men, de er nok flinke til å fly, så skal ikke kommentere noe på den fronten. Siter
Nikita Litvinenko Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 lol.. ja, det er vanskelig å se forskjellen.. Siter
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Dette er da Cubanske piloter såvidt jeg kan se. Stemmer, de er Cubanske.. Legg merke til også at det står på siden Siter
T. Paulsen Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Husker klippet Thomas L. la ut her av AFL9908 da de hadde problemer over GM. Alt gikk bra heldigvis, men det er småting disse ikke forstår og svarer totalt feil på. Det hører man fint på lydklippet. Jeg sitter på lydklippet i sin helhet her, men siden dette er Thomas sitt klipp kan jeg ikke legge det ut til dere for å høre uten at han sier ja til det først. Her er noe av det som blir sagt på klippet. ATC: Aeroflot 9908 comfirm that you have no problems making turns? 9908: Engine number one shut down due to search. ATC: Aeroflot 9908. copy the engine number one out. Just comfirm that you have no problems making left or righthand turns? 9908: It`s okay. We are cleared unrestricted (turns?) Vet det kan være vanskelig for piloter å skjønne controllere i andre land pga. aksent, men reagerte litt på et par ting her. Siter
Geir G Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Synes egentlig ikke at spørsmålet var spesielt bra formulert heller. Hva med noe slikt: "AFL, are you able to make a (L/R) turn?" Kortere, enklere Uansett, utifra det du skriver tror jeg ikke de hadde forstått det uansett Siter
Martin Meyer Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Sikker på at han ikke sa "surge" eller noe i den duren? Siter
Nikita Litvinenko Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 korsn fly var det? ps alle piloter som flyg utenlands lærer engelsk. piloter som flyg Airbus/Boeing lærer det heller ikke minst fordi alle flightmanualer er på engelsk o undervisninen foregår der de bygger fly Siter
T. Paulsen Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 DC-10(cargo) Aeroflot 9908. VP-BDE VP-BDE på Airpics.com Siter
Truls Petter Elven Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Etter å ha kjørt flybussen i dag, kom jeg i snakk med en pilot og vi snakket om flystyrten i Ukraina, og han sa at det var faktisk mulig at pilotene fløy rett mot uværet isteden for å fly rundt det, årsak: for spare fuel.. For hvis pilotene sparer fuel på mange turer får dem bonus av selskapet sitt.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.