Jon Are Skaar Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Kva er det lurast å byrje med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Vet ikke om du vet forskjellen på IFR og VFR. Men jeg vil se det er ganske likt å fly det som pilot. Radioterminologien er relativt lik. Kanskje litt greiere å ta første turen local vfr, landing pattern bare for å komme inn i hvordan vatsim fungerer. Vil anbefale deg å lese tips til nybegynnere: http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=0&Number=381998&an=0&page=0#381998 http://www.flightsim.no/forum/showflat.p...=18&fpart=1 Lykke til og velkommen til VATSIM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Are Skaar Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Tusen takk for tipset. Eg har tenkt å prøve meg på VATSIM, men det blir ikkje enda sidan eg i ungdommeleg overmot prøvde å knekke ein planke med eit judo-chop og forstua handa mi, noko som gjer det særs vanskeleg å bruke ein joystick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 God bedring og velkommen når du er frisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Du bør kunne en av delene, enten VFR eller IFR, passe bra og vite mer eller mindre hva du kan forvente at ATC sier til deg osv. Siden de fleste guider og tutorialer for VATSIM er for IFR flyging blir det kanskje lettest å begynne med IFR? Men da må du klare å fly på bestemt heading og kurs du får oppgitt fra ATC og gjerne en VOR eller to Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Og også anbefaler jeg at du bør bruke en flymaskin du kjenner godt og er rimelig sikker på hvordan man betjener og flyr Jon Are. Det bør altså ikke være noe top-line avansert og ulitmat simulert airliner med FMS og masser av knapper og dill som bare forvirrer hvis man er usikker og har nok av andre ting å viktigere ting å konsentrere seg på. Det er også viktig å gjøre ATC oppmerksom på at du er ny de første gangene du logger deg på for å fly, og også da skrive i anmerkningene hva du ikke har f.eks. av flykart eller berhersker ift. prosedyrer, og ATC pleier å være veldig flinke med å ta hensyn til dette her på berget. (OT: Arild, fikk du fløyet solo på søndag?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Som Halvdan sier, ordet 'newbie' i kommentarfeltet gjør magi. ATC snakker seinere og tydeligere, tolererer flere/større feil og gir deg tips underveis. (Halvdan: Ja, fløy solo på søndag. Hadde andre solotur i dag ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (Halvdan: Ja, fløy solo på søndag. Hadde andre solotur i dag ) OT: Det var moro. Gratulerer så mye, nå er du godt igang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Are Skaar Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Takk for alle svara Eg er litt usikker på VOR-navigasjon i praktisk bruk, så eg bør lære meg det før eg kastar meg ut i IFR-flyging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.