Gå til innhold

Heavy?


Gert Andreas Barring

Anbefalte innlegg

Det er lidt forskelligt hvor grænsen går, der er en del nationale regulationer.

 

Ifølge ICAO er grænsen for heavy MTOW (Max T/O vægt) større end 136

Mellem 7 - 135 er Medium.

 

Så er der lige sagen med B757'eren. Den har MTOW under 136T, men regnes mange steder ind under Heavy. Blandt i Sverige er den Medium nør den følger efter et andet fly, og Heavy når den ligger forrest.

Generelt er der mange steder, hvor man ikek helt følger ICAO-standarden. I UK har man også fem klasser.

 

Årsagen til at man bruger Heavy i callsignet er så ATC'en kan sørge for den nødvendige seperation til efterfølgende fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen bestemmelser for NÅR man skal bruke det? Bruker man det for eksempel kun på arrival? Jeg noterte meg nemlig noe på ITVV sin Virgin Atlantic 747-400 Heathrow-San Fransico DVD "" Ved avreisen fra Heathrow ble nemlig ordet "heavy" ikke brukt en eneste gang, hverken av piloter eller ATC. Når man kom til San Fransico derimot, ble ordet "Heavy" brukt av begge, hver gang ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...