Gå til innhold

Bli med til Milano i kveld!


Trond Meier

Anbefalte innlegg

En kontroller i Italia har C3 eksamen i kveld, og vil derfor trenge en del trafikk, noe man ofte får på slike utsjekker.

Jeg skal iallefall fly fra Gardermoen til Milano, og vil anbefale alle, som har lyst å erfare MASSE trafikk både på radio og i lufta, å ta turen sammen med meg/oss.

 

Selve utsjekken hans begynner kl 21 Norsk tid, så jeg tenkte på en avgangstid rundt kl 19.00 - normal flytid er ca 2.5 timer.

 

Hi all,

on Friday July 7th, there will be a CTR+ exam over Milano (LIMC, LIML, LIME). We need as many pilots as possible since it's a CTR+ exam. Expect full atc coverage over Italy: Friday it's Italy's online day. The exam will start at 19 UTC. Charts, flightplans and sceneries are available on http://www.vatita.net as usual. Hope to see you all there!

 

Corrado - ACCIT7

 

Om noen gidder å sitte ATC på ENGM når vi drar hadde det vært topp også ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flightplan ""

 

(ENGM SID) SKI UT551 AAL UP615 LBE UL126 WRB UN850 ODINA (STAR LIMC/LIML/LIME)

 

(SID/STAR taes vanligvis ikke med i flightplans i Norge.)

 

Kan prøve å bli med jeg også.. Hvilken av Milano flyplassene skal du lande på ? .. klokkeslett for depature ? :=)

 

EDIT: Når jeg leser litt nøyere så ser jeg at du flyr fra 19:00 ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar rundt 2h 25min blokk tid, altså fra man starter motorene til de slåes av igjen. Dette medfører at vi lander rundt 21:25 norsk tid, synes dette kanskje er litt tidlig i forhold til trafikken som mest sannsynlig vil være på sitt mest travle rundt kl. 22:15.

Men, siden jeg klør etter en tur opp i det blå joiner jeg kl. 19, selv om det kanskje er litt i seneste laget å logge på for en kontroller akkurat idet "gate closing" skiltet lyser. Kan bli mye å holde fingrene i, så forsinkelser blir det nok på grunn av dette. En kontroller bør logge på senest 15 minutter før planlagt tid for å sikkre at alt går etter skjema, bare til ettertanke.

 

Da sees vi i luften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for turen folkens! Kanskje like greit at han fikk oss på to flyplasser ""

Håper det går bra med han, og at han får nok trafikk!

Kult med ATC nesten hele veien.. bare ENOS som mangla!

 

Det var veldig moro "" .. ATC nesten hele veien som du sier.. Var det APP eller CTR som hadde testen? .. vi var aldri innom CTR i hvert fall "" .. synes APP gjorde en bra jobb i hvert fall.. Han hadde nok å holde styr på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var gøy! En utrolig flott tur nedover med ATC hele veien, med unntak av Oslo kontroll, men vi hadde jo en approach som gjorde en utmerket jobb!

Etter en trygg landing på Linate, var det rett og slett bare å bestille en shuttle buss som kjørte meg over på vestsiden av flyplassen. Der var det rullet ut en Cessna 152 som skulle bringe meg over Milano by på denne flotte kvelden. Kontrolleren hadde overraskende god kunnskap om VFR prossedyrer, så jeg ble godt fornøyd, tok av fra Linate runway 36L, etter noen runder over selve byen ble kursen satt mot Melpensa hvor jeg foretok noen landingsrunder i kontrollerens frustrasjon.. ""

Fløy så videre østover til Bresso flyplass som ligger bare et laaaangt stenkast unna Linate helt nord i Milano, her holder den lokale flyklubben til. Utrolig nok kom "Bresso radio" online, som sørget for å rapportere værforhold og trafikk i området, skikkelig hyggelik kar!

Etter to landingsrunder gikk jeg for en full stopp, og ble godt motatt av hyggelige italienere som inviterte på kaffe og et bedre måltid! Litt av en standard de har på flyplassene der nede forresten, Bresso er virkelig verd et besøk for de som ikke har vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...