Trond Meier Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 En kontroller i Italia har C3 eksamen i kveld, og vil derfor trenge en del trafikk, noe man ofte får på slike utsjekker. Jeg skal iallefall fly fra Gardermoen til Milano, og vil anbefale alle, som har lyst å erfare MASSE trafikk både på radio og i lufta, å ta turen sammen med meg/oss. Selve utsjekken hans begynner kl 21 Norsk tid, så jeg tenkte på en avgangstid rundt kl 19.00 - normal flytid er ca 2.5 timer. Hi all, on Friday July 7th, there will be a CTR+ exam over Milano (LIMC, LIML, LIME). We need as many pilots as possible since it's a CTR+ exam. Expect full atc coverage over Italy: Friday it's Italy's online day. The exam will start at 19 UTC. Charts, flightplans and sceneries are available on http://www.vatita.net as usual. Hope to see you all there! Corrado - ACCIT7 Om noen gidder å sitte ATC på ENGM når vi drar hadde det vært topp også Siter
Trond Meier Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 Flightplan (ENGM SID) SKI UT551 AAL UP615 LBE UL126 WRB UN850 ODINA (STAR LIMC/LIML/LIME) (SID/STAR taes vanligvis ikke med i flightplans i Norge.) Siter
Marius Helstad Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 stiller opp som ENGM_APP jeg men når drar dere ? Siter
Daniel Johnsen Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Hvis jeg blir hjemme så er jeg med på turen=) Siter
Tom Stian Bjerk Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Flightplan (ENGM SID) SKI UT551 AAL UP615 LBE UL126 WRB UN850 ODINA (STAR LIMC/LIML/LIME) (SID/STAR taes vanligvis ikke med i flightplans i Norge.) Kan prøve å bli med jeg også.. Hvilken av Milano flyplassene skal du lande på ? .. klokkeslett for depature ? :=) EDIT: Når jeg leser litt nøyere så ser jeg at du flyr fra 19:00 Siter
Marius Helstad Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 jeg er pålogget som ENGM_APP 19.00 lokal tid så..og Milanos C3 trening starter klokken 21.00 Siter
Trond Meier Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 LIMC skal jeg til Edit.. virker som at sceneriet ikke er helt patent.. så jeg må muligens revurdere Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Det tar rundt 2h 25min blokk tid, altså fra man starter motorene til de slåes av igjen. Dette medfører at vi lander rundt 21:25 norsk tid, synes dette kanskje er litt tidlig i forhold til trafikken som mest sannsynlig vil være på sitt mest travle rundt kl. 22:15. Men, siden jeg klør etter en tur opp i det blå joiner jeg kl. 19, selv om det kanskje er litt i seneste laget å logge på for en kontroller akkurat idet "gate closing" skiltet lyser. Kan bli mye å holde fingrene i, så forsinkelser blir det nok på grunn av dette. En kontroller bør logge på senest 15 minutter før planlagt tid for å sikkre at alt går etter skjema, bare til ettertanke. Da sees vi i luften! Siter
Tom Stian Bjerk Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 LIMC skal jeg til Oki.. Da legger jeg til LIMC også.. logger meg på nå for å gjøre meg klar :=) er EZY029 Siter
Trond Meier Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 Det ble LIML på grunn av at jeg ikke gadd prøve å installere det andre sceneriet lengre Siter
Trond Meier Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 katastrofestart PSS 321 klarte å få stall selv om jeg hadde grei airspeed osv. men er nå i lufta igjen på vei til FL350 Siter
André Olstad Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Planlegger dere returflightr i kveld/natt også? Si ifra, så skal jeg sette meg på engm utiver natten hvis det ikke er noen andre atc'er der da Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Det ble LIML på grunn av at jeg ikke gadd prøve å installere det andre sceneriet lengre Rett valg! Litt billigere slot tider der.. Får heller bruke penga på en pils eller fem! Siter
Marius Helstad Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 jeg har hele natta fri så jeg skal sitte mye lengere i kvell ca 02.00 lokal kansje mere Siter
Marius Helstad Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 logger vel av snart.. så de som vil kan få ENGM Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 jeg har hele natta fri så jeg skal sitte mye lengere i kvell ca 02.00 lokal kansje mere Siter
Daniel Johnsen Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Det ble LIML på grunn av at jeg ikke gadd prøve å installere det andre sceneriet lengre huff da det fikk ikke jeg med meg =/ jaja, si ifra om det blir noen retur da Siter
Trond Meier Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 takk for turen folkens! Kanskje like greit at han fikk oss på to flyplasser Håper det går bra med han, og at han får nok trafikk! Kult med ATC nesten hele veien.. bare ENOS som mangla! Siter
Tom Stian Bjerk Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 takk for turen folkens! Kanskje like greit at han fikk oss på to flyplasser Håper det går bra med han, og at han får nok trafikk! Kult med ATC nesten hele veien.. bare ENOS som mangla! Det var veldig moro .. ATC nesten hele veien som du sier.. Var det APP eller CTR som hadde testen? .. vi var aldri innom CTR i hvert fall .. synes APP gjorde en bra jobb i hvert fall.. Han hadde nok å holde styr på Siter
Trond Meier Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 Det var APP.. litt rart egentlig siden reglene sier han skal sitte CTR.. Men kanskje området var for stort. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Det var uansett en utrolig flott tur, og som sagt, ATC hele veien. Fikk nyte en nydelig solnedgang på veien også La ut noen bilder fra approach'en her . Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Ja dette var gøy! En utrolig flott tur nedover med ATC hele veien, med unntak av Oslo kontroll, men vi hadde jo en approach som gjorde en utmerket jobb! Etter en trygg landing på Linate, var det rett og slett bare å bestille en shuttle buss som kjørte meg over på vestsiden av flyplassen. Der var det rullet ut en Cessna 152 som skulle bringe meg over Milano by på denne flotte kvelden. Kontrolleren hadde overraskende god kunnskap om VFR prossedyrer, så jeg ble godt fornøyd, tok av fra Linate runway 36L, etter noen runder over selve byen ble kursen satt mot Melpensa hvor jeg foretok noen landingsrunder i kontrollerens frustrasjon.. Fløy så videre østover til Bresso flyplass som ligger bare et laaaangt stenkast unna Linate helt nord i Milano, her holder den lokale flyklubben til. Utrolig nok kom "Bresso radio" online, som sørget for å rapportere værforhold og trafikk i området, skikkelig hyggelik kar! Etter to landingsrunder gikk jeg for en full stopp, og ble godt motatt av hyggelige italienere som inviterte på kaffe og et bedre måltid! Litt av en standard de har på flyplassene der nede forresten, Bresso er virkelig verd et besøk for de som ikke har vært der! Siter
Trond Meier Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Skrevet 8. juli 2006 Høres bra ut Ivar Rykter sier at testen gikk bra og at Vatsim nå har en ny CTR+ Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Skulle bare mangle, han gjorde jo en super jobb! Hvis du har slik inndirekte kontakt med vedkommede kan du jo hilse gratulerer fra BLX375 og I-AMDK.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.