Gå til innhold

Jeatstream 31


Henrik Wingerei

Anbefalte innlegg

Hei.

I går fikk jeg mail fra Virtual Coast Air om at jeg hadde bestått teoritesten (hurra!). Derfor skal jeg nå ta chekcriden på Jeatstream 31. Jeg laset den ned i går å prøvde å fly litt. Men en rar ting som skjedde var at min "Microsoft Sidewinder Force Feedback pro" stikke plutselig løste seg i en stilling, og den ville ikke tilbke. Det jeg måtte gjøre var å disable forcene under options på FS2000. Dette er jo litt teit når du først har force feedback, og derfor lurte jeg på om det er noen som har en annen løsning på det. Det var bare på Jeatstream 31 dette skjedde, og stikken fungerte helt fin på andre fly.

Er det forresten noen som vet hvor fot i minuttet man skal stige å synke med Jeatstream 31, og er det noen som marsjfarten?

Vennlig hilsen

Henrik Wingerei

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marius.

Jeg har ikke funnet noen annen løsning på stikke problemet vårt. Jeg leste også i en topic i SB/PC forumet at det ikke fantes noen annen løsning.

Jeg holder fortsatt på å øve meg på å fly Jeatstreamen, men når jeg er på marsj høyde, klarer jeg ikke å kjøre fortere enn 200kt. Er dette meningen eller?

Vennlig hilsen

Henrik Wingerei

P.S. Er det noen som har en link til en side på nettet hvor man kan laste ned kart. Helst SID og STAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet skal en bruke IAS hold til den krysser Mach nummeret som du skal kruse på. Eksempel: du klatrer med 280kts og skal fly på M.74. Etter hvert som du klatrer stiger Mach nummeret. Når dette passerer M.74 (rundt FL250-FL280) setter du på Mach hold.

------------------

Bent Marius Engseth

2476 Atna

engsethn@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Henrik Wingerei skrev:

P.S. Er det noen som har en link til en side på nettet hvor man kan laste ned kart. Helst SID og STAR.

Hei Henrik,

Har du sjekket i filbibliteket her på Flightsim.no da?

http://www.flightsim.no/file/Kart/Kart_fra_AIP-Norge/"'>http://www.flightsim.no/file/Kart/Kart_fra_AIP-Norge/" TARGET=_blank>http://www.flightsim.no/file/Kart/Kart_fra_AIP-Norge/

 

Der ligger masse kart du kan laste ned, deribland SID/STAR for mange flyplasser her i Norge.

 

mvh.

Arnt Kalseth

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Arnt Kalseth skrev:

Hei Henrik,

Har du sjekket i filbibliteket her på Flightsim.no da

 

Hei Arnt.

Ja, jeg har sjekket i filbiblioteket på flightsim, men mange av disse kartene er veldig utdaterte. Så det jeg egentlig lurte på om det var noen side med noen nyere kart. Jeg har også vært inne på SASFSS sine sider, har funnet noe, men klarer ikke å finne SID/STAR til f.eks. ENVA.

Vennlig hilsen

Henrik Wingerei

------------------

Ich fliege, also bin ich.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...