sven erik johne Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg tenkte at jeg sku fly fra Eggl - Kjfk med Virgin Atlantic, åssen bli flightplanen?? lager den via fs9 siden jeg har ikke lært meg fmc sid/star, går den rett over atlantern da eller no?? hehe, håper dere skjønner hva jeg mener... Sven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Du får jo opp ruta hvis du lager den inne i fs. Det blir vel en fin bue opp mot kanada og ned til jfk vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven erik johne Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Jupp, men det er jo ikke nærmest real, havner opp te grønnland så te canada åsså te kennedy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Vel det er jo ganske real da. De fleste flyene flyr den strekningen der over atlanteren. Dette fordi jorden krummer og det blir dermed noe kortere å fly ett nordlig trekk kontra å fly rett over. Real flightplans på dette strekket kan det godt være at noen har, men jeg ser ikke helt nytten i den hvis du ikke har tenkt å programmere en FMC med den. Jeg bruker selv å lage en flightplan i fs først for deretter å programmere FMC'n med de waypointene flight plannern kommer opp med. Funker fint og er vel så real som man kan få det uten å ha tilgang til nøyaktig flightplan i fra ett selskap som traffikerer ruten man skal fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Ta også i betraktning at man skal være så nære land som det er økonomisk forsvarlig med forbehold om tekniske problemer, ruten over Grønnland og Canada er derfor relativt realistisk. God tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 du flyr nesten helt opp til island, så flyr du til sørspisen av grønnland også innover canada, så flyr du inn mot kennedy! har flydd over en gang så vet hvordan ruten er::):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 WOBUN WELIN UN57 TNT UL28 RODOL UP6 BESOP UN551 NIBOG PIKIL 5700N 02000W 5600N 03000W 5500N 04000W 5300N 05000W HECKK YAY N184B TOPPS ENE ENE4 Dette er en real life flyrute som American Airlines brukte senest i dag. Dette var en 777-200, men funker sikkert like greit for en 747-400. Det brukes som regel NATs (North Atlantic Tracks) når man skal til USA's byer langs østkysten. "The Great Circle", altså turen om Island, Grønland og Canada brukes stort sett for byene lenger inn i landet, samt vestkystbyene. På denne ruten ser det ut som NAT BRAVO har blitt brukt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Raymond, hvor er du finner de rutene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Du kan følge flyturene i real time, samt se høyde, fart og rutene deres hos flightaware.com. Kjempeflott nettside dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 http://rfinder.asalink.net/free/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Dette er forøvrig et greit sted å lage flyruter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg har nå prøvd å se på noen av rutene mellom Scandinavia og USA som man finner her www.flightaware.com De ser noe merkelig ut. Fikk FSbuldit til å vise meg hvordan den blir. Turen KEWR-ESSA ble på 4800nm Og i flere hundre nm flyr man rett nor sor før man dreier vestover. Om ikke det var nok sender de FPene flyene også et godt stykke vestover mot England når man har kommet ut i nordsjøen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 du flyr nesten helt opp til island, så flyr du til sørspisen av grønnland også innover canada, så flyr du inn mot kennedy! har flydd over en gang så vet hvordan ruten er::):) Sier du det Siden nyttår tipper jeg at jeg har 30turer pluss over atlantern i FS. Har enkelte ganger opplevd å få ruter som går et godt stykke sør av Island og Grønnland, men smatidig er de godt innenfor etopsreglene som jeg må holde meg til da jeg flyr mest B767 over atlantern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.