andreas a berg Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei jeg har kjøpt meg en kabel til kontrolleren min slik at jeg kunne bruke kontrolleren min på R/C simulator. Han som solgte meg kabelen hadde ikke så mye peiling på dette, for det han sa at kabelen skulle kobles i COM porten. Men jeg fikk en kabel med mere lignende modem kabel. Kontrolleren jeg bruker er en Sanwa VG400. [image]http://img.photobucket.com/albums/v216/andiab/DSC00078.jpg[/image] [image]http://img.photobucket.com/albums/v216/andiab/DSC00079.jpg[/image] [image]http://img.photobucket.com/albums/v216/andiab/DSC00077.jpg[/image] Ville ikke akkurat kalt dette en COM port kabel. Noen som evt hvor jeg ska kbole denne i pcen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hvilken simulator bruker du? Ser ut som du må ha en interface mellom pc og den kabelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Vet du hvor jeg kan få tak i en slik interface adapter? prøvde å google etter den men med uhell fant jeg ikke noe info om kabelen. Prøvde å se på Norwegian modellers men fant ikke noe der heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Noen simulatorer inkluderer en slik interface som kobles til USB eller com-port. Den inneholder rettigheten på simulatoren og simulatoren er avhengig av den for å funke. Siden det finnes flere typer kontakter har interfacen en kontakt er man plugger inn en kabel som passer til radioen som skal bruke. Det er det jeg tror den du har er. Så (jeg tror) du må ha en simulator og medfølgende interface/dongle for å bruke kabelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Han i butikken sa at man skulle kunne bruke denne på freeware simulatorer. Går det ikke an å få en slik interface i data butikker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hm.. Det har jeg faktisk ikke peling på. Håper noen andre kan svare. Tom Arne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Husker jeg mekket en slik kabel selv til game-porten for 5-6 år siden. Husker ikke lengre hvordan, men det var så enkelt at selv et barn kunne klart det (som jeg strengt tatt var da). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 hehe, den kabelen der funker nok ikke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Den pluggen du har der er en rj45 eller rj11....du må ha en 9 pin seriell eller en usb...den første kan du kansje klare og koble selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Etter det jeg husker så fins det 3 typer størrelse av denne pluggen å RJ45 er den sørste. Den jeg har er den mellomste størrelsen med 4 pinner i kontakten. Husker ikke om RJ11 er den minste eller mellomste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Ingen andre som har noen løsn ing på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Ikke annet enn at du sitter med et produkt uten alle delene... Du har blitt lurt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Grønnestad Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Dette er kabelen du trenger for å bruke RC Simmen Reflex XTR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Så vist jeg kjøper denne simulatoren (RC Simmen Reflex XTR.) så vil jeg få med en interface til kabelen min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom i ballestad Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 http://modellfly.no/ sjekk her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.