Gå til innhold

Omtale av X-treme King Air B200


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg om 30 ganger før jeg nå skriver dette innlegget ang. Omtale av X-treme King Air B200 som er på forsiden akkurat nå.

Jeg var tidlig ute med og skaffe dette flyet, og er forsåvidt enig med omtalen, men syns det er feil og gi det 100%. Ikke at jeg finner feil med flyet som skal trekke ned, men 100/100 gir ikke rom for forbedringer.

Jeg kunne godt ha gitt flyet et terningkast seks, men ikke en score 100/100.

Dette er nok flisespikking, men klarer ikke og få det ut av hodet.

Hva om det kommer et annet fly som har samme kvalitet, men f.eks. enda hurtigere oppdatering av gauges i VC eller snillere mot FPS, kanskje flere liveries eller enda smoothere animasjon av bevegelige deler på flyet... kan være småting, men det er som oftest (les alltid) noe som kan gjøres bedre, selv om man syns dette er det beste man har sett.

 

Vil streke under at jeg likte reviewen og vil gjerne se flere av disse på fs.no. Syns fs.no bør ha egene omtaler som dette, og ikke henvisninger fra andre nettsteder/blader, men hold dere unna 100 av 100 scores. Si gjerne at det er det beste dere har sett, men vær åpen for forbedringer uansett.

 

Måtte bare få det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din logik så är det omöjligt att ge karakter alls... Hur kommer simulatorer att se ut om 10 år? Hur såg de ut för 10 år tillbaka? Add-on fly som fick 80% till FS5 eller FS98 skulle knappt fått 2-3% idag, om någon skulle sålt de.

 

Referansen måste vara i förhållande till något känt. Och det kända, i detta tillfälle, är vad anmelderen sett förut.

 

En karakter är alltid subjektiv, även om den som graderar försöker vara så objektiv som möjligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå var det jeg som testet dette flyet og ga dette flyet 100%..

 

Med tanke på arbeidet som er nedlagt i å designe dette flyet, samt arbeidet Aeroworx har gjort for å fremheve detaljer og system simuleringer til de grader så perfekt. Ja så synes faktisk ikke jeg at 100% er så ille.. Hadde det vært opp til meg så kunne jeg glatt ha gitt dette flyet mer en 100% kun på utseende og innhold. Men nå er det seg slik en gang at 100% er maks her på fs.no og X-treme B200 fortjener i allefall det...

 

Uten å utdype dette mer så synes jeg det er bra du likte reviewen og jeg respekterer at du ikke er enig med mitt syn og min test av dette produktet, men jeg ønsker å få si at det blir litt feil av deg å be folk ikke kjøpe dette produktet av flightsim.no bare for at du ikke støtter 100% filosofien eller synes produktet var så bra..

 

Nå vet ikke jeg hva du forventer av et fly til Flight Simulatoren, men du må huske at dette ikke er virkelighet men derimot et spill, eller simulator for de som ønsker å kalle FS2004 for akkurat det....

 

Så da kan vi vel si at X-treme B200 fra Aeroworx og Flight 1 ikke er så værst da ???

 

I mine øyne er det 100% på flyegenskaper, design, eyecandy, simulering, sound og dokumentasjon og jeg vil med hele mitt hode og hjerte anbefale alle som ikke har denne fra før å kjøpe dette flyet fra shoppen her på flightsim.no..

 

Da støtter dere flightsim.no og forumet her dere trives så godt.....

 

Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg ikkje testa produktet som er omtalt her, men eg har litt lyst å uttale meg med mi erfaring som skribent for flightsim.no.

 

Når ein testar eit produkt som er på markedet no så kan ein ikkje ta hensyt til kva som eventuelt skal dukke opp i framtida. Ting blir jo alltid bedre! Vurderingar må ein heile tida gjere opp i mot den opplevelsen produktet gir ein i dette øyeblikk. Eg har sjølv gitt 100% til eit produkt, og hos meg sit denne karakteren veeeeeldig langt inne, så når den først blir gitt så er det eit produkt som virkelig appellerer til meg og mine intersser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spore litt av siden B200-omtalen ble tema her? Er det noen som har hatt problemer med at du plutselig kun har throttle på en motor? Bruker CH Yoke og opplever at jeg plutselig mister throttle-kontroll over en av motorene.

 

Ellers flott omtale. Omtaler er alltid subjektive og jeg synes også flyet er kjempebra. (Hadde jeg bare beholdt kontrollen over begge motorene til enhver tid "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg tenkte litt anderledes, og hengte meg opp i mitt syn på saken.

Så hvis jeg snur litt på det, kan jeg si at dette er det beste flyet i småflyklassen jeg har prøvd, og har ikke noe og utsette på pakken som installeres.

Mulig det vil komme noe bedre på sikt, men pr. i dag ser jeg ikke noe bedre valg av fly i denne klassen.

Når det er sagt, mener jeg faktisk at ting som vurderes, bør vurderes ut fra andre produkter på markedet også i fremtiden. Altså vil de fleste produkter falle på ratinger etterhvert som tiden går og nye produkter kommer på markedet. Her mener jeg ikke bare adons til FS, men alskens produkter fra biler til barberhøvler.

Denne maskinen vil nok holde på sin høye score til FSX tar over, og vi får helt andre ting og trille terninger for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dra litt tilbake til topic, så må jeg si meg enig med trådstarter.

Jeg finner det veldig merkverdig at flyet får ekstra pluss for bra FPS, noe som ikke er tilfelle i det hele tatt. Det er ikke mange fly jeg har som har dårligere FPS i VC enn dette, og instrumentene har en oppdateringsfrekvens på langt over sekundet.

 

Det jeg ikke skjønner er at man har noen få payware-fly som har en ekstremt klare og skarpe instrumenter i VC hvor oppdateringsfrekvensen er bortimot instant. (eks SF260). Mitt spørsmål er : Hvorfor klarer ikke da andre payware-selskaper å lage gauges på samme måte i VC? Hadde dette flyet vært gjort på samme måte i VC som feks SF260, så ville nok flyet fortjent en 100% karakter, men slik flyet er pr dags dato, så er det helt ubrukelig for meg, siden jeg flyr alltid i VC.

 

Så for meg var dette 25 euro rett i dass, så fremt dem ikke kommer med en eller annen oppdatering som revolusjonerer FPS og instrumentoppdatering i VC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...