Gå til innhold

Trenger du ny bil?


Axel Næss

Anbefalte innlegg

SE HER sier jeg bare. Er kanskje det tøffeste jeg har sett på lenge! Sies at den kan fly opptil 3000 m opp med en hastighet på 120 km/t!

 

 

Bull#"#" hehe

 

Aerodynamikken tilsier at dette ikke er mulig.

Mener nå jeg da uten å være professor i akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmeste du kanskje kommer så langt og som delvis var vist på Mythbusters i kveld var Skycar fra Moller (video på siden):

 

http://www.moller.com/skycar/

 

Ellers så ble Jetpacken bygd av egne deler og satt sammen i henhold til instruksjoner funnet på internet de-mystifisert.

 

På den andre siden så ble det jo demonstrert en jetpack under åpningen av OL i Los Angeles i 1984.

 

The jetpack is real and was originally developed for the US Army by Bell Textron Laboratories. High pressure nitrogen gas is released through the nozzles to give a powerful, non-combusting rocket propulsion.

 

It could carry a person over 9-metre-high (30-foot-high) obstacles at a speed of 11-16km/h (7-10mph). Having just 30 seconds flight time, however, the jetpack was scrapped by the army. These days, it's reserved for novelty value and was used in the 1984 Olympic Games opening ceremony in Los Angeles.

 

 

-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er spørsmålet! Hva slags aerodynamikk trenger man for å være i 3000 meters høyde?

Det er da like før aerodynamikken opphører i dens farts spekter hvis 3000m er flightlevel.

Har heldigvis også enorme tvil om at denne saken kan klare slik høyder pga som tildligere nevnte makineri. Men en fart på over 100km/t skulle på ingen måte være umulig på bakkenivå med mindre buskevekster skulle justerer den.

Det er allerede mange farkostes som klarer dette med langt dårligere makin og aerodynamikk (2moh) uten buskevekster.

Hvilket hjelpefly som plasserer dem i 3000 meter kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...