Fredrik Helland Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Spørsmål angående fly Var litt morsomt å lese Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Og den døra ... er det mulig å åpne den i fart? - Svaret er at det ikke er mulig å åpne døren i fart. Det er et overtrykk i kabinen som gjør at dørene ikke kan åpnes etter at flyet er satt i bevegelse. Trykket utenfor er altså lavere enn trykket inne i flyet. Så det de svarer der er at når flyet begynner å taxe, så er det like vanskelig å få opp döra som på 10000m höyde ? Akkurat. edit: åh, så nå at det ble kommentert et par ganger i den artikeln Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Thomas Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hvordan kan det være umulig å åpne døra når det er overtrykk i kabinen? går ikke døra utover? Når det er overtrykk blir jo døra pressa utover, dermed burde det jo være lettere å åpne døre når flyet er i bevegelse. Hvor har jeg tenkt feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Må dra nødutgangen inn og hive den ut, det klarer du ikke i lufta. "Og den døra ... er det mulig å åpne den i fart? - Svaret er at det ikke er mulig å åpne døren i fart. Det er et overtrykk i kabinen som gjør at dørene ikke kan åpnes etter at flyet er satt i bevegelse. Trykket utenfor er altså lavere enn trykket inne i flyet". Hva er vitsen med nødutgang da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Thomas Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 ah, da skjønner jeg det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hvordan kan det være umulig å åpne døra når det er overtrykk i kabinen? går ikke døra utover? Når det er overtrykk blir jo døra pressa utover, dermed burde det jo være lettere å åpne døre når flyet er i bevegelse. Hvor har jeg tenkt feil? Du har forsåvidt ikke tenkt feil, men hele greia er det at de FLESTE flydører må først innover for å "låses opp", og deretter utover. Og du får ikke til denne første bevegelsen pga overtrykket. Dog var visstnok 737 CL slik at nødutgangene over vingene gikk utover (og gjør det fortsatt), og kunne være farlige i så måte. Men såvidt meg bekjent har dette blir fikset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Ok så er kanskje ikke det å hoppe av i lufta noen god ide (med mindre redningsvesten er multifungsjonell, og har innebygd fallsjerm, noe som forøvrig kunne vært litt smart) men det forklarer fremdeles ikke hva som er vitsen med dørene. Skal de brukes først etter at flyet har krasjet? Først og fremst skal vel dørene hindre at det blåser så jævlig i kabinen... Og jeg antar at det ikke er noen grunn til å åpne dørene og slenge ut nødskliene før flyet har krasja?... Folk er så DUMME!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.