Gå til innhold

Metar for nordpolen


Agnor Bertheussen

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har metar for nordpolen og vet hvor man kan finne det? Det må da vel finnes? Er det flyplass på nordpolen? (Forsøk/Eksperiment/Teknisk).

 

Flyr fra ENSB til Nordpolen akkurat nå. På vei mot den geografiske nordpolen. Turen er ca på 730 NM og beregnet til 1 time og 55 minutter før jeg er overhead nordpolen i følge Flight Management Computer. Flyr 737 Classic. Aldri vært på nordpolen i flightsim. Mange sier det er mange bugs der og slikt. Skal sjekke med mine egne øyne hvordan det er. Har 3 IRSer å navigere etter, det er eneste hjelp og satelittnavigasjon da. Men har 3.8 NM diferanse mellom IRSene. Morsomt når de begynner å avvike nå som jeg er langt utenfor "sivilisasjonen". Har flydd i over en time og har enda 30 minutter igjen til jeg burde se polen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not for me! "" Joda.. for meg også! Jeg kom meg til 89.40.0 men så kom man ikke lengre og begynte gradvis bare å flysidelengst. FMCs koordinat for nordpolen så i alle fall ut til å stemme veldig bra.

 

Været der oppe? Overskyet, minus 3 grader i 6000 fot. Lurer på om det kan stemme at det er vårlig vær oppe på nordpolen nå. Snudde i alle fall 180 grader og klatrer til FL350 på vei ned til Tromsø. Flytiden er beregnet til 3 timer ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det. Tror ASV6 simulerer jordkromming ved hjelp av hazelayer som krommer seg i endene. Er ikke sikker der. Det var i alle fall en tydelig "vegg" som gjorde at man ikke kom seg over polområdet. Lengst nord var 30.5 NM sør for nordpolen. Mener dette gikk an i FS2002. Da så man sceneryet liksom var festet rundt et punkt, selve den geografiske nordpolen. Jeg husker kompass og slikt pekte mot den geografiske nordpolen, det gjorde de desverre her også. Jeg satte nå koordinatene N90E000 i FMC for å få punktet til geo nordpol og det så ut til å stemme. HDG var 0 DEG TRUE på tur opp til nordpolen. Man har vel valg for MAG også men jeg husker ikke hvor man velger dette i 737`en ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NZSP (south pole station) ligger på polpunktet (Sydpolen)

location: 90° 0' 0S 0° 0' 0W SOUTH POLE STATION 9300 ft AMSL. Mag Var: 28.373W. Time Zone UTC+12(+13DT)

 

men det er nok vanskelig å fly dit i FS. I virkeligheten kan man det ""

 

men det er vl noen flere på sydpol-kontinentet. McMurdo og Troll airfield (den er Norsk)

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai. Der er altså derfor ikke nordpolekspedisjoner er vellykkede i flightsim 9. Fordi MS har laget verden flat der. Det er lengesiden man fant ut at jordkloden var rund, men det var riktignok mye motstand og opprør rundt de første påstandene om det.

 

Kunne de ikke loopet verden slik at det scenery som ligger på andre siden ville kommet etter nordpolen og at ikke alt bare stoppet der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...