Agnor Bertheussen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hei! Er det noen som har metar for nordpolen og vet hvor man kan finne det? Det må da vel finnes? Er det flyplass på nordpolen? (Forsøk/Eksperiment/Teknisk). Flyr fra ENSB til Nordpolen akkurat nå. På vei mot den geografiske nordpolen. Turen er ca på 730 NM og beregnet til 1 time og 55 minutter før jeg er overhead nordpolen i følge Flight Management Computer. Flyr 737 Classic. Aldri vært på nordpolen i flightsim. Mange sier det er mange bugs der og slikt. Skal sjekke med mine egne øyne hvordan det er. Har 3 IRSer å navigere etter, det er eneste hjelp og satelittnavigasjon da. Men har 3.8 NM diferanse mellom IRSene. Morsomt når de begynner å avvike nå som jeg er langt utenfor "sivilisasjonen". Har flydd i over en time og har enda 30 minutter igjen til jeg burde se polen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Nordmann Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Er det ikke umulig å fly til Nordpolen i FS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Not for me! Joda.. for meg også! Jeg kom meg til 89.40.0 men så kom man ikke lengre og begynte gradvis bare å flysidelengst. FMCs koordinat for nordpolen så i alle fall ut til å stemme veldig bra. Været der oppe? Overskyet, minus 3 grader i 6000 fot. Lurer på om det kan stemme at det er vårlig vær oppe på nordpolen nå. Snudde i alle fall 180 grader og klatrer til FL350 på vei ned til Tromsø. Flytiden er beregnet til 3 timer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 For meg virker det som om verdenen i FS9 er et flatt kart og ikke en kule, derfor blir det bare kaos når man nærmer seg polene. Noen som kan be/avkrefte dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Nordmann Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det er visst fordi jorda er sylinderformet ifølge FS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg tror også det. Tror ASV6 simulerer jordkromming ved hjelp av hazelayer som krommer seg i endene. Er ikke sikker der. Det var i alle fall en tydelig "vegg" som gjorde at man ikke kom seg over polområdet. Lengst nord var 30.5 NM sør for nordpolen. Mener dette gikk an i FS2002. Da så man sceneryet liksom var festet rundt et punkt, selve den geografiske nordpolen. Jeg husker kompass og slikt pekte mot den geografiske nordpolen, det gjorde de desverre her også. Jeg satte nå koordinatene N90E000 i FMC for å få punktet til geo nordpol og det så ut til å stemme. HDG var 0 DEG TRUE på tur opp til nordpolen. Man har vel valg for MAG også men jeg husker ikke hvor man velger dette i 737`en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Jansen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Å fly til polene i fs er bare tull ja. Ikke noe spennende å se der. Det er som sagt en vegg der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 må jo si at etter 20-års utvikling av denne simulatoren, så er det utrolig at ikke Microsoft har klart å komme med en kule-formet jordklode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Er det flyplass på nordpolen? (Forsøk/Eksperiment/Teknisk).Siden bakken på den geografiske nordpolen, i likhet med hele arktis, består av drivis ville en slik flyplass etterhvert ha skiftet posisjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 jeg vet jeg har landet på en flyplass på SØRpolen hvis det er noe "trøst" husker ikke akurat hvor den ligger, men drar du rett sørover (bombe) fra Ushuaia (sør-spissen til Chile) så er du på rimelig riktig vei ligger ved kysten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 må jo si at etter 20-års utvikling av denne simulatoren, så er det utrolig at ikke Microsoft har klart å komme med en kule-formet jordklode. Er det noen russere på FS-teamet? Hvis ikke, burde de hente noen. De klarer jo alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 husker ikke akurat hvor den ligger, men drar du rett sørover (bombe) fra Ushuaia (sør-spissen til Chile) så er du på rimelig riktig vei ligger ved kysten. Sydpolen ligger da temmelig langt fra kysten. Det blir som å lande i Oslo og kalle det Roma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Tror han mener at flyplassen ligger ved kysten av sydpolen. Artig forsøk Agnor, kommet langt på returen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 NZSP (south pole station) ligger på polpunktet (Sydpolen) location: 90° 0' 0S 0° 0' 0W SOUTH POLE STATION 9300 ft AMSL. Mag Var: 28.373W. Time Zone UTC+12(+13DT) men det er nok vanskelig å fly dit i FS. I virkeligheten kan man det men det er vl noen flere på sydpol-kontinentet. McMurdo og Troll airfield (den er Norsk) Jan Roar Rød Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Tror han mener at flyplassen ligger ved kysten av sydpolen.Sydpolen har ikke kyst, for svarte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Vann-land-skillet da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Hosle Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Men det har derimot Antarktis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 jepp, riktig som flere her påpeker, jeg mente selvfølgelig antarktis, og ikke sydpolen. (på tide å dra frem den gamle o-fags boka merker jeg ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 I X-Plane har vi en rund verden M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Okai. Der er altså derfor ikke nordpolekspedisjoner er vellykkede i flightsim 9. Fordi MS har laget verden flat der. Det er lengesiden man fant ut at jordkloden var rund, men det var riktignok mye motstand og opprør rundt de første påstandene om det. Kunne de ikke loopet verden slik at det scenery som ligger på andre siden ville kommet etter nordpolen og at ikke alt bare stoppet der da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.