Agnor Bertheussen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Da har mange av oss her nede på FLG 06 vært innom SAS Flight Academy og fått prøvd seg i Dash 8 full flight simulator. Undertegnede en av de. Er det noen som har noen formeninger om hvordan det var å fly Dash 8? Jeg synes i alle fall det var utrolig tøft! Må skryte av Majestetic Software. De simulerer Dash 8 utrolig bra. Systemene er så bra simulert at det ikke er måte på. Merket ingen forskjell på autopiloten f.eks da den oppfører seg helt likt som den gjorde i real sim. Startet cold and dark i Kirkenes, startet opp systemene og motorene og la kursen for Vadsø i 3000 fot. AP engage på vei opp mot 3000 og HDG SELECT, VS 1800 FPM+ og ALTITUDE SEL. Fløy mot Vadsø NDB før jeg skjærte av til kurs 335 grader. Etter hvert skyet det til og jeg gjorde en ILS APP 08 der jeg interceptet LLZ 9 NM ute. Jeg gjorde en cirkling approach under visuelle forhold under 1600 fot da jeg så flyplassen og landet på 26. Landingen ble ikke veldig myk, men ikke værre enn at man kom helskinnet fra det. (Heavy reversethrust was applied.. bare sånn, for å si det, var ikke helt høy i hatten da jeg hadde flydd maskinen 300 meter inn på banen i 26 knop crosswind) En opplevelse for livet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Tja, startet cold & dark. startet opp. Tok av, fikk noen landinger, gikk forholdsvis bra alle untatt den første. En ting jeg la veldig mye merke til er hvor tungt det er når det ikke er trimmet ordentlig eller du flyr for treigt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Ute av trim er til og med seilfly tungt å fly, Ståle :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Mikrofly også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hehe Man lærer så lenge man lever Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Etterhvert har det blitt mange turer med Dash i FS med Agnor der vi deler oppgaver og følger Widerøes prosedyrer. Veldig morro når man fikser sjekklistene på rams (jeg er ikke helt stødid på det) og enda tøffere er det når man følger prosedyrer som ikke står i sjekklistene. Fikk en takeoff og tre landinger i simulatoren. Gikk stort sett greit selv om jeg klønte litt på bakken. Tror jeg landet med ett hjulsett på hver side av centerline ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Tror du klarte deg ganske bra etter det jeg har hørt. Jeg fikk utrolig nok en til Dash 8 time i natt kl 03 sammen med Oscar. Vi hadde temmelig bra co-operations med noen prosedyreøvelser rundt Alta-området. Det var en kjempemorsom opplevelse. Fikk vel 5 landinger med Dash 8 ikveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.