Gå til innhold

Jeg må bare dele min glede med noen...


Frode Johansen

Anbefalte innlegg

Det rekommenderas att man först installerar default windows VGA drivare innan man tar ut det gamla kortet. Kan vara där något gått galt. Eller så klarar din CPU inte att mata det nya kortet snabbare än det gamla, så det är därför du inte ser någon skillnad..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Før du tar ut det gamle kortet avinstallerer du de gamle nvidia-skjermkortdriverne. Deretter skrur du av maskinen, tar kortet ut, setter i det nye, og skrur på igjen. Når du så er inne i windows igjen, vil det komme opp et vindu om at windows har oppdaget ny hardware, lukk dette. Så går du på www.nvidia.com, drivers, graphic cards ( eller noe lignende), geforce and tnt2, og operativsystemet ditt. Så er det bare å laste ned. Installer driverne, reboot, og fiks innstillingene på kontrollpanelet til noe passende. Da vil du merke forskjell ""

 

Men siden du allerede har lagt inn de nye driverne uten å fjerne de gamle, foreslår jeg at du avinstallerer alle nvidia graphic drivers du finner på kontrollpanel -> legg til\\fjern programmer, for så å restarte. Deretter legger du inn de nyeste fra nvidia.com, og fikser de nevnte "performance and quality settings".

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Du er ikke på nett med den nei. Hvis du har en cd-brenner tilgjengelig der du er nå, ville jeg foreslått at du laster ned de nyeste driverne fra nvidia.com og brenner på en cd som du tar med til den aktuelle maskinen! ""

Hadde et tilsvarende kort før, og merket en ytelsesforbedring med de nyeste driverne i forhold til noen eldre.

Husk at du kun skal avinstallere driverne som heter "Nvidia display drivers" da. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et tilfelle av overdrene store forvetninger?

 

Det er mulig at flyten er noe bedre, men fortsatt endel småhakking. Og texturen flimrer en del...

 

vel, 6600GT er ikke akkurat noe fantomkort da. det er i lavprissegmentet i markedet og man får hva man betaler for.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo forskjell skal du merke ganske klart.

 

ti200 fra før sier du, vel da blir spørsmålet: er hovedkortet like gammelt som det ti200 kortet? da risikerer du at ditt hovedkort støtter max 4xAGP eller hvis det er et skikkelig oldis-kort kun 2xAGP. 6600gt går vel best (og er ment for) på 8xAGP.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke det er så ille...

 

Vet ikke nøyaktig hva slags hovedkort jeg har, men nedenfor ser du resten av maskinvaren min..

 

Hva skal jeg se etter? Bedre flyt = Noe, bedre grafikk = Tja, mindre flimring = nei, mindre hakking = nei...

 

Men det spørs om du ikke har rett når det gjelder x4... jeg tror det stemmer, at agp porten min bare støtter x4. ""

 

Men er det noen innstillinger på kortet jeg burde gjøre? Jeg er litt grønn på dette. (Men det har dere sikkert skjønt forlengst) ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...