Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Omsider er den her. Pakken jeg har ventet på. Og omsider kan jeg ta mitt GEforce TI200 skjermkort og sermonielt brenne det og siden ikke tenke mer på det... Alstå: jeg har fått meg nytt skjermkort av dennetypen og nå skal jeg montere det... trur dere jeg merker noe forskjell eller? Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Du vil utvilsomt merke forskjell ja Gratulerer,du må husker og poste bilder Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Skal jeg innstallere directx? Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 DirectX følger jo med FS, men anbefaler deg å laste ned den nyeste fra hjemmesiden deres Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Jeg skjønner ingenting... syns ikke det ble noe bedre Hva skal jeg gjøre? Siter
Gjest Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Av-installerade du drivarna till det gamla kortet, och har du installerat drivarna till det nya..? Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Nei, jeg har ikke avinnstallert driverne til det gamle kortet, men dette er jo ute av maskinen. Ja, jeg innstallerte de nye Siter
Gjest Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Det rekommenderas att man först installerar default windows VGA drivare innan man tar ut det gamla kortet. Kan vara där något gått galt. Eller så klarar din CPU inte att mata det nya kortet snabbare än det gamla, så det är därför du inte ser någon skillnad..? Siter
PEtter blindheim Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Hei. Før du tar ut det gamle kortet avinstallerer du de gamle nvidia-skjermkortdriverne. Deretter skrur du av maskinen, tar kortet ut, setter i det nye, og skrur på igjen. Når du så er inne i windows igjen, vil det komme opp et vindu om at windows har oppdaget ny hardware, lukk dette. Så går du på www.nvidia.com, drivers, graphic cards ( eller noe lignende), geforce and tnt2, og operativsystemet ditt. Så er det bare å laste ned. Installer driverne, reboot, og fiks innstillingene på kontrollpanelet til noe passende. Da vil du merke forskjell Men siden du allerede har lagt inn de nye driverne uten å fjerne de gamle, foreslår jeg at du avinstallerer alle nvidia graphic drivers du finner på kontrollpanel -> legg til\\fjern programmer, for så å restarte. Deretter legger du inn de nyeste fra nvidia.com, og fikser de nevnte "performance and quality settings". Lykke til! Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Hehe...takk... men problemet er at jeg ikke er på nett med den maskinen. men jeg sletter alle drivere, rebooter og innstallerer driverne jeg fikk med det nye kortet på nytt. Det burde vel holde? Siter
PEtter blindheim Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Hei igjen. Du er ikke på nett med den nei. Hvis du har en cd-brenner tilgjengelig der du er nå, ville jeg foreslått at du laster ned de nyeste driverne fra nvidia.com og brenner på en cd som du tar med til den aktuelle maskinen! Hadde et tilsvarende kort før, og merket en ytelsesforbedring med de nyeste driverne i forhold til noen eldre. Husk at du kun skal avinstallere driverne som heter "Nvidia display drivers" da. Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Er dette et tilfelle av overdrene store forvetninger? Det er mulig at flyten er noe bedre, men fortsatt endel småhakking. Og texturen flimrer en del... Siter
Gjest Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Er dette et tilfelle av overdrene store forvetninger? Det er mulig at flyten er noe bedre, men fortsatt endel småhakking. Og texturen flimrer en del... vel, 6600GT er ikke akkurat noe fantomkort da. det er i lavprissegmentet i markedet og man får hva man betaler for. Jan Roar Rød Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Jo det er jo så, men når man tar i betrakning at jeg satt med et TI200 kort før så bør vel forskjellen merkes... Siter
Gjest Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 jo forskjell skal du merke ganske klart. ti200 fra før sier du, vel da blir spørsmålet: er hovedkortet like gammelt som det ti200 kortet? da risikerer du at ditt hovedkort støtter max 4xAGP eller hvis det er et skikkelig oldis-kort kun 2xAGP. 6600gt går vel best (og er ment for) på 8xAGP. Jan Roar Rød Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Nei, tror ikke det er så ille... Vet ikke nøyaktig hva slags hovedkort jeg har, men nedenfor ser du resten av maskinvaren min.. Hva skal jeg se etter? Bedre flyt = Noe, bedre grafikk = Tja, mindre flimring = nei, mindre hakking = nei... Men det spørs om du ikke har rett når det gjelder x4... jeg tror det stemmer, at agp porten min bare støtter x4. Men er det noen innstillinger på kortet jeg burde gjøre? Jeg er litt grønn på dette. (Men det har dere sikkert skjønt forlengst) Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Og der gikk maskinen min i svart... Re-boot og følgende melding: ...Has recovered from a seriuos systemerror... Hmmmmmmmmm.... Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Men bruker du Antiscop filtering og Anti Aliasing i FS? Ikke bruke AA i FS ,men bruke AF og AA på kortet,se hvordan det blir da Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Det der var helt gresk for meg Siter
Stian Rolandsen Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Inne i options og display i FS har du en valgmulighet som heter Anti Aliasing. Denne skal IKKE være merket av. Det som du SKAL gjøre er å: Høyreklikk på skrivebordet-> NVIDIA Display->Ytelses-og Kvalitetsinstillinger. Her stiller du inn AA(Anti Aliasing) og AF(Anisotropisk Filtrering). Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 OK.... hva bør de stå på da? kan velge mellom off, 2x, 2xQ, 4x og 8xS Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Det der hjalp noe veldig... Nå begynner det å se bra ut her... Tusen takk alle sammen... PS: Jeg satte filtreringa på 4x også håper dette er riktig. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Jepp,det holder med 4x,simmen din blir nok bra nå Siter
Frode Johansen Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Jupp, simmen min er vesentlig bedre... (spesielt etter at jeg kuttet ut projektor og to instrumentskjermer og gikk tilbake til det enkle og morsomme) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.