Aleks Milovic Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei. Tenker å filme noen skoletimer i C172. Noen som har erfaring med hvordan man kan best feste videokamera? Tenkte å ha den på baksetet slik at den filmer meg og instruktøren osv. Alle forslag er velkommen! Det eneste jeg fant (men det er ikke baksetet ) er: http://tknowlogy.com/users/john/flights/cockpitvideo.htm Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Problemet med å montere videokamera i cockpit er jo dette med at det må sitte utrolig godt fast for at det ikke skal bli en dødelig prosjektil ved evt. en nødlanding. Men hvis du har litt teip, og hører med instruktøren din så finner dere sikkert en plass i baksetet, evt. oppe på seteryggen som gir den perfekte vinkelen. Min personlige favoritt er å feste kameraet i en av vindushjørnene foran i flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks Milovic Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Takker for svaret. Bruker du teip for å feste det i vindushjørnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Vi har brukt tape for å feste kamera til siden på platen rundt instrumentpanelet. Funker fint! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Kan du ikke surre det godt fast på nosewheel ? Er det en Cessna kan du vel også tape det på diagonalen til vingen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks Milovic Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Takk! Skal prøve. Skal si ifra hvordan det var Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Kan du ikke surre det godt fast på nosewheel ? Er det en Cessna kan du vel også tape det på diagonalen til vingen ? Fest det for guds skyld ikke utenpå flyet med tape. Skal noe festes utenpå må det skrus fast. Hvis dette løsner kan det medføre store skader på empenage og vinger/ror Mvh Jan Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 For ikke snakke om at en stakkars kropp kan få det i hodet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Gamle Finstad smiler lurt... NG CAM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Og for å ikke nevne at det er ulovlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleks Milovic Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Noen som har prøvd seg med Tripod (som vist på linken), men på baksetet på C172? Nei, jeg skal ikke bombe folk rundt med nye videokamer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg har brukt stativ, to bein på gulvet og ett i setet. Og festet med setebeltet. Og det fungerte. Dog var ikke det i c172, men det burde gå der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Fordi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Gamle Finstad smiler lurt... NG CAM Er ikke det drømmejobben så vet ikke jeg! Nydelig film! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.