Michael A B Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Noen fakta: Range: 7500km Hastighet: mach 2 Pax: 6 http://www.tupolev.ru/Russian/Show.asp?SectionID=199 For å få teksten på engelsk, bruk babelfish på altavista for oversettelse. (http://babelfish.altavista.com/) Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Så jo utrolig stilig ut, men ærlig talt kun seks passasjerer? Spørs om de gjør et veldig lønnsomt valg. Men skal dette beregnes som privat-jet eller for pax som du og jeg? Siter
Michael A B Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Skrevet 10. desember 2005 Så jo utrolig stilig ut, men ærlig talt kun seks passasjerer? Spørs om de gjør et veldig lønnsomt valg. Men skal dette beregnes som privat-jet eller for pax som du og jeg? Ifølge specs kan en skvise inn ti, men i normal config vil den være for seks pax. Dette er selvsagt beregnet som en businessjet, ingen selskap i verden ville finne på å fly noe sånt i normal pax-service, det ville aldri i verden vært lønnsomt til slike priser du og jeg er stand til å betale Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Litt trist egentlig, skulle gjerne hatt en tur i den doningen... Men hvor mye vil denne koste i forhold til andre Business-jets? Må jo være en skyhøy pris... Siter
Michael A B Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Skrevet 10. desember 2005 Litt trist egentlig, skulle gjerne hatt en tur i den doningen... Du kan jo bare begynne å spare Men hvor mye vil denne koste i forhold til andre Business-jets? Må jo være en skyhøy pris... Foreløpig er det bare en designstudie, og det ser ut til at de skal bygge en prototyp for å vise om det er liv laget for noe slikt. Noe pris kunne jeg ikke se noe sted, ei heller noen foreslått EIS, så slikt vil bare bli vill gjetting. Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Ok... Kanskje vi får ta en tur sammen når den kommer da Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Noen som trro denne vil bli en hit blandt Business menn og selskap? Den så "snygg" ut Siter
Michael A B Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Skrevet 10. desember 2005 (...)Pax: 6(...) ? Seks veldig rike folk Og så kommer et flightcrew på 2+1 i tillegg. Ok... Kanskje vi får ta en tur sammen når den kommer da Jeg er nå nesten blakk, så da spanderer vel du denne gangen? Noen som trro denne vil bli en hit blandt Business menn og selskap? Vel, jeg har mine tvil. Først er det en rekke ting de må greie å komme rundt, feks en kraftig reduksjon av sjokkbølgen, samt et drivstofforbruk som ikke er avskrekkende. På siden har de satt opp forslag til ruter, hvorav mange vil gå over land, hvor overlydsflyvning følgelig ikke vil være tillatt (bortsett fra over Sibir.) Mao blir antallet ruter hvor denne maskinen har en fordel bli knappet ned kraftig. I tillegg, vil et firma kjøpe et fly som kun er brukkbart på et fåtalls ruter, når de kan kjøpe et fly som kan brukes over alt? Menmen, får nå håpe at det går Tupolev sin vei, de har tross alt kompetanse på overlydsflyvning. Flyet er planlagt bygget med en nedfellbar nesa ala Concorde/Tu-144, noe jeg finner ganske snodig. En slik nese medfører mye ekstra vekt, kontra en fastlåst nese, og vi er jo tross alt i 2005, og det finnes jo mange andre løsninger som er enklere og lettere... Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Hvis jeg var businessmann (uten intensjoner om å gå i overskudd lengre) hadde jeg heller skaffet en 2- seters jager og en pilot til å fly den... Siter
Michael A B Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Skrevet 10. desember 2005 Hvis jeg var businessmann (uten intensjoner om å gå i overskudd lengre) hadde jeg heller skaffet en 2- seters jager og en pilot til å fly den... Da har jeg flyet for deg her: http://www.avtechgroup.com/events.asp?sub=pressreleases&pressid=44 Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Det flyet kunne jeg gjerne tenke meg ja! Og jeg hadde nok lært meg å fly det selv ja:)Men til den prisen, er det $2.5 mill? ville jeg nok heller kjøpt en gammal F-5 eller noe sånt Ok, nok OT prat for nå, hehe.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.