Michael A B Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Dere kan se lista over Braathens sine 737classic-maskiner gjennom tidene her: http://www.airfleets.net/flottecie/Braathens-history-b737.htm Siter
Marius Dahl Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Akkurat som at jeg ikke vet hva SID/STARS er Men visste ikke at en 200 kunne navigere etter Intersections Så lenge flyet er utstyrt med VOR- og ADF-instrumtenter kan fint fly SID og STARS. Og for å ta diskusjonen om -200 er et trygt fly eller ikke; så lenge flyet er godt vedlikehold, noe man kan regne med i vestlige land, vil det ikke være farligere å fly en -200 enn en NG. En NG har dog flere systemer som skal minimere pilot-feil enn det en -200 har. Siter
Kenneth Sivertsen Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Hva med MD 80/81/87 maskinene til SAS , de begynner også og bli noen år. Er jo ikke utrygge for det ?? Siter
Lars B. Frostad Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Godt eksempel, blant MD-flåten til SAS er gjenommsnittsalderen ganske høy - men var vel enda verre før. Når SAS opererte mye DC9 var jo gj.snittsalderen rimelig høy der også. Men jeg må innrømme jeg savner DC9-20 (Sport), den var en snasen maskin - med rå motorkraft i forhold til størrelsen. Siter
Gjest Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Så lenge flyet er utstyrt med VOR- og ADF-instrumtenter kan fint fly SID og STARS. Så länge det inte är SID:s och STAR:s som kräver RNAV då Vilket är vad detta handlar om... Vilket som helst flygplan kan navigera efter RNAV punkter om operatören förser flyplanet med rätt utrustning. Siter
Marius Dahl Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Tror ikke jeg har vært borti SID og STARS som krever RNAV, men de er vel på plasser som ikke er utstyrt med VOR- og NDB-stasjoner? Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Hadde ikke Braathens -200 da? De var det faktisk Ryanair som kjøpt opp! Så de du har set rundt om krung med reklame på seg ( ialle fall noen av de) har vært gamle maskiner operert av Braathens. Tull og tøys! Ryanair har aldri(!) hatt noen Ex-Braathens B732'er! Ryanair sine 200'er kom fra: Orion Airways B737-2T5 Adv: EI-CKS, EI-CON. Britannia Airways B737-204 Adv: EI-CJH, EI-CJG, EI-CJE (Jaguaren), EI-CJC (Hertz), EI-CJD (Eircell), EI-CJF. Lufthansa B737-230 Adv: EI-CNY (Kilkenny), EI-CNT (Vodafone), EI-COX, EI-COB, EI-CNZ, EI-CNX, EI-CNV, EI-CNW, EI-COA. Transavia B737-2K2 Adv: EI-CKR, EI-CKP, EI-CKQ. Arkia Israeli B737-2E7 Adv: EI-CJI. Som dere ser, ingen B737-205 som ville ha kommet fra Braathens... Når det er sagt, så er det faktisk liv i de fleste av Braathens gamle maskiner også, og nesten alle opererer i Afrika og i Syd-Amerika.... ...der gamle 200'er hører hjemme... Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Et par har jo til og med tatt turen til New Zealand Det er litt kult da Siter
Gjest Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 South African Airways flyver også stadigvæk med 737-200. Siter
Gjest Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Tror ikke jeg har vært borti SID og STARS som krever RNAV, men de er vel på plasser som ikke er utstyrt med VOR- og NDB-stasjoner? Nej då! Det är helt vanligt med RNAV SID & STAR även på flygplatser med VOR/DME och NDB. Det finns ofta sk. Non-RNAV procedyrer i tillägg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.