Gå til innhold

Avinor.. the saga continues...


Asbjørn Gilje

Anbefalte innlegg

Det er litt trist at jeg kan si "I told you so" så ofte i forbindelse med Avinor. Mange rundt meg som sikkert husker hva jeg hadde å si om Randi Flesland da det ble kjent at hun ble ny sjef. Jeg hadde riktignok nettopp lest Åsta-rapporten, så var nok ganske sjokkert over det som stod der, samt at hun sluttet i protest for å støtte sjefen - varsellys begynte å blinke for meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste kapittel ""

http://www.boarding.no/art.asp?id=19005

 

Selv er jeg ikke i bransjen så skal ikke uttale meg så skråsikkert, men har et par venner som er hhv Pilot i Widerøe og ATC på OSL. De er ikke så store Flesland fans hvertfall! ""

 

Og jeg må si de har min sympati.

Avinor er vel et godt eksempel på at sikkerhet ikke bør ha som mål å gå med overskudd? Men heller drives godt og få de midlene som trengs fra staten.. (bare ikke prøve seg på samme budsjettbalanse som forsvaret.. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig.. Det er en unaturlig tvang fra hennes egen lyst til å kjøre solo...

 

Om hun er kompatibel til å kjøre solo er en helt annen sak og jeg tror vi får se flere slik episoder hvor man forsatt dokumenterer hvordan tilstanden egentlig er inne i Avinor sin indre sirkel.

 

Men at Randi Flesland har smørt en eller annen rygg litt for lenge er nok rimelig sikker, for hadde et slikt misstillitsforlag i form av oppsigelse i protest skjedd i et annet firma som f.eks STATOIL eller Hydro så hadde toppen fort bli byttet ut.

 

Men gutteklubben grei og jenteklubben snei er på tur og ikke godt å si hva som skjer da. Men personlig synes jeg Avinor ikke har klart å styre skuta på riktig kurs helt siden starten... Noe bra skjer, men på bekosting av så mye annet.

 

Se bare på ansettelsen av den nye flygelederen på Røyken.. Ansette en person uten noen som helst form for flyteknisk bakgrunn... Herregud hvordan skal dette gå realsjon med å forstå flygeledernes tekniske begrunnelse i internet debatter...

 

Nei på tide med et regjerende skifte i Avinor... Sooner the better.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tingene gjelder vel egentlig overalt i det nye leke-privatiserte Norge. Man skal drive som en privat bedrift, som vel å merke er et de facto monopol - og allerede der forsvinner jo store deler av poenget med en uskilling som selskap. Samtidig skal disse "bedriftene" ris av de samme middelmådige leder-klovnene som offentlig sektor har fostret i alle år. Det er jo helt typisk at man henter inn ledere fra f.eks. helsevesenet.

 

Nei, staten burde hente inn igjen alle disse tullebedriftene som egentlig burde være ekte offentlige tjenester, eller sørge for ekte konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal flere turer nedover til Kanariøyene i Desember, og dette virker jo ikke akkurat oppløftende:

 

 

Kan føre til økt flykaos:

Avinor ber flyvelederne ta ut restferie før jul

De flyvelederne som har ferie til gode, må ta ut denne iløpet av desember. Dette for å skape en mere oversiktlig situasjon neste år, mener Avinor. Flyvederne reagerer på kravet fra arbeidsgiveren - og frykter mere flykaos i julestria.

 

 

Avinor har bedt flyvelederne ta ut det de måtte ha tilgode i ferie før jul . Dette for å gjøre situasjonen mere oversiktlig med hensyn til neste års ferieavvikling, melder NRK.

 

Flyvelederne reagerer nærmest med vantro på utspillet fra Avinor -ledelsen. Nå frykter de enda mere flykaos i julestria.

 

Les hele saken her:

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=19012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vist jeg oppfater ledelsen i Avinor riktig så driver de nå å ber flygeledere å ut ferie de har tilgode sammtidig som det er mangel på flygeledere blant anna i Bodø.

 

Korsn i pokker kan en ledelse prioritere neste års ferieavikling framfor å løse de akutte problemmene de har med mangel på flygeledere? Nei dette lover ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...