Gå til innhold

Hvilken scanner anbefales?


Markus Ljøkjell

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vurderer å investere i en scanner til å lytte på atc o.l (hovedsaklig flytrafikk). Har hørt en del om Maycom AR 108, men lurer på hvor effektiv denne er. Får man gode resultater til en såpass lav pris? Og hva er forskjellen om man går opp noen prishakk og investerer i Uniden o.l. i 1500kroners klassen? Hvilke scannere brukes i streamen fra Farris App? Og, bør man bruke ekstern antenne, og hva koster dette i tillegg?

MVH

Markus Ljøkjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en maycom 108 nå i flere år. Bra scanner til sitt bruk. Men liten rekkevidde, ihvertfall med original antenne. Har sammenliknet den med Uniden i 1500kr klassen og må si uniden har bedre rekkevidde...original antenne vis! "" Personlig er jeg dritta lei den maycomen jeg har nå og vurderer sterkt en mye mere avansert sak, med flere båndbredder ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Markus!

 

Scanneren som brukes i Farris streamen tror jeg er en Uniden (usikker på modell).

 

Jeg har akkorat fått opp streamen her, og her står det en Uniden 9000 Xlt. Dette er en scanner i 3/4000 kroners klassen og den er stasjonær.

 

Tom bruker nå en ekstern antenne, noe som er en fordel hvis scanneren skal være på en plass når den er inne.

Selv bruker jeg en Hotline utendørs antenne som koster ca. 700.- og denne virker meget bra!

 

Når det gjelder bærbar scanner så har jeg selv en Uniden 280 xlt, som jeg bruker når jeg er ute og spotter.

Jeg har også byttet ut antennen på denne med Hotline antenner. Her har jeg 2 stk. "pisk" antenner.

En er relativt lang, snakker da om ca 50 cm. mens den andre er bare halvparten. Den minste er fin og bruke når jeg skal gå tur, mens den store bruker jeg når jeg skal ut og feks. spotte eller lignende.

 

Selve høytaleren på slike scannere er ikke den beste, derfor anbefaler jeg headset på det sterkeste! Dette gjelder uansett scanner, særlig når man er utendørs!

Når man skrur opp litt mye på en bærbar scanner kan man oppleve at lyden blir litt forvrengt, men dette kan som sagt løses ved å bruke headset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...