Kenneth Sivertsen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har lest for lenge siden at Norwegian sine 300 maskiner er kjøpt inn med noen av kraftigste motorer en 737-300 kan få ( dvs, de ønsker de flyene med "sterkeste" motorer i flåten sin) . Dette pga mindre slitasje og bedre driftsikkerhet ,etter som maskinene da normalt kan kjøres med mindre kraft. Noen som vet om 737-300 til Norwegian har noen av kraftigeste motorene en 300 maskin kan få ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Karlsen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ja, det tror jeg. Såvidt jeg vet bruker vel Norwegian CFM-56-3 motorer. Dette er vel det kraftigste du kan få til -300. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Tveter Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 CFM56-3 motoren har en skyvekraft på mellom 18500 og 23500 pund. (hadde opp i 24000 pund i gamledager, med hadde for stor vibrasjon). Har norwegian fortsatt -300? det var ikke jeg klar over, pleier å fly SASBrathens... Motoren er akkurat lik uansett hvor mye skyvekraft den har. forskjellen ligger i MEC'en. (eller FADEC'en på CFM56-5B/7) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Krogtoft Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Dem har CFM56-3 i ulike versjoner. (3B1, 3B2 og 3C1.) Så vidt jeg vet så leveres ikke 737-300 med andre motoralternativer enn CFM56 motoren. Classic fra 300 og opp har CFM56, mens tidligere versjoner opp til -200 har JT8 motor. NG 737 har CFM56-7B motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Andre Nicolaisen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 og A32X serien med CFM option; -5B versjonen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har norwegian fortsatt -300? det var ikke jeg klar over, pleier å fly SASBrathens... Helt siden den første B737 Norwegian har tatt i bruk, har dette kun vært -300 modeller, Norwegian har aldri brukt noe annet enn nettopp B737-300 - og kommer nok ikke til å gjøre noe annet heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Ok, men er der stor forskjell på skyvekraft på de forskjellige flyene ?(18500 og 23500 pund) Eller har de fleste flyene til Norwegian opp mot 23500 punds skyvekraft ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 De har en fin blanding av motorer Når man leaser blir det gjerne sånn... LN-KKF CFM56-3B2 LN-KKG CFM56-3B2 LN-KKH CFM56-3C1 LN-KKI CFM56-3C1 LN-KKJ CFM56-3C1 LN-KKL CFM56-3C1 LN-KKM CFM56-3B2 LN-KKN CFM56-3C1 LN-KKO CFM56-3C1 LN-KKP CFM56-3B2 LN-KKR CFM56-3B1 LN-KKS CFM56-3B2 Som det blir sagt, er det MAX N1 som er forskjellen på motorene. C1 høyest, så B2 og B1. M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Helt siden den første B737 Norwegian har tatt i bruk, har dette kun vært -300 modeller, Norwegian har aldri brukt noe annet enn nettopp B737-300 - og kommer nok ikke til å gjøre noe annet heller. Mener å huske at NAS hadde en -500 maskin helt i starten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 De hadde en gammel -500 fra Braathens en liten stund, men det var ikke lenge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Helt siden den første B737 Norwegian har tatt i bruk, har dette kun vært -300 modeller, Norwegian har aldri brukt noe annet enn nettopp B737-300 - og kommer nok ikke til å gjøre noe annet heller. Mener å huske at NAS hadde en -500 maskin helt i starten? Jepp, med registrering LN-BRU: History of the aircraft 20/03/1992 Braathens LN-BRU 27/03/2002 ILFC N651LF 01/09/2002 Norwegian Air Shuttle LN-BRU lsd ILFC 01/07/2003 Estonian Air ES-ABG lsd from ILFC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Takk for gode svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.