Gå til innhold

VATSIM i går


Ole-Jørgen Søberg

Anbefalte innlegg

Først, tusen takk for glimrende service fra GM_APP og CN_APP.

Oppdaget jo at det var endel nykommere på VATSIM og en liten oppfordring til disse må være å lære seg til å bruke en privat pratekanal når man sender private beskjeder. Utrolig irriterende når hele vinduet blir fyllt opp av slike meldinger. Og lytt før dere prater.... det kan jo være noen som allerede snakker på frekvensen "". Umulig for ATC og piloter å høre hva som blir sagt når vi prater i munnen på hverandre. Men for all del, kjempeflott at dere vil fly online og skjønner jo at iveren kan ta litt overhånd av og til "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på chatten på tekst?

Det var noe jeg sa til en newbie.

 

Eller at jeg kommenterte at Frecce Tricoloris Aermacchi MB33 var vanskelig å lande på frekvensen?

 

Selvsagt skal man ikke snakke lenge om uvesentlige ting på frekvensen, men ikke uvanlig (VATSIM eller real) at man gjerne kommuniserer LITT utenom.

 

"Approach, Pony One Zero vacating Charlie Two... ska si deg at'an ikkje è lett å lande denne fulgne.. hehe"

 

Men for all del, kan ha vært noe annet du siktet til.

 

Normal høflighet å følge med på kommunikasjonen og ikke bryte inn mellom en klarering eller noe annet. Husk likevel at dette ikke er lett for en nybegynner å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på chatten på tekst?

Husk likevel at dette ikke er lett for en nybegynner å forstå.

Helt riktig. Det var derfor jeg skrev som jeg gjorde, slik at de kan prøve å gjøre det litt annerledes neste gang. Og selvsagt må de skrive dersom det er klareringer, eller info om hva man gjør, men ikke helt private samtaler eller spørsmål om hva man skal trykke på "". Til det er en privat kanal best.

Og neida, jeg ble verken sur eller sint, men bare så at her var det et forbedringspotensiale, spesielt når det er mange på samtidig som skal "skravle" om alt mulig annet enn det som er ATC-relatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...