Gå til innhold

Ground To Ground kontra tekst hos ATC


Christian Sager

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg har sittet og sett litt på ASRC i kveld, og brukt en del Ground to Ground Communication med Oslo Ctr.

Tidligere har jeg sett at det har vert en god del tekst beskjeder som har gått fram og tilbake mellom ATC, men hvorfor skriver vi på tekst egentlig?

 

Hvis man setter opp Ground to Ground Com, så må vel dette være en lettere måte enn å sitte og skrive hele tiden? (forutsatt at det virker hos den som bruker det)

 

Ting blir vel egentlig litt mer "realistisk" hvis man bruker G/G også???

 

 

Min oppfordring/tanke, skal vi bruke mer G/G com?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo rimelig bra ut dette Christian.. Kanskje du vil utdype dette litt. Forklare oss som kanskje har glemt dette med ground to ground, oss som kanskje ikke vet helt hva slags muligheter man har med ground to ground, eller oss som i bunn og grunn ikke helt skjønner hva du mener ?

 

Så blir det kanskje litt lettere for folk å ta stilling til om man skal kunne benytte dette aktivt....

 

Selv mener jeg at jo mindre tekst jeg kan benytte online, jo bedre.

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker ASRC burde vite hva det er snakk om (om en har lest manualen, som en gjerne skal gjøre for å inneha nødvendig kunnskap om programmet), og de som ikke bruker ASRC har ikke behov for å delta i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bruker ASRC burde vite hva det er snakk om.

He he. Ja.

Jeg har aldrig fået mig sat ind i hvordan det virker, så en lille kort tutorial ville helt sikkert få mig med på vognen.

 

Kunne det være en ide også at tage emnet op på vaccsca's forum, så hele scandinavien kan arbejde sammen.

 

Giver G/G override? For i stressede situationer kan de jo godt være en forstyrrende faktor. Men som sagt, jeg kunne jo bare RTFM. ""

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...