Gå til innhold

Student ATC Training, Torsdag 28/7


Ståle Andre Ustad

Anbefalte innlegg

PS.. Er det ikke bedre om du annonserer neste gang du skal ha utsjekk da ???? Om du annonserer hver gang du skal sitte så er det ikke sikkert folk kommer på utsjekken din og det er da det er nødvendig at folk kommer.

 

Det jeg mener er at hvis du annonserer her hver gang du skal ha training så kommer du til utsjekk dagen så ser folk,, hmm training igjen ja...

 

Hørtes kanskje litt dumt ut dette men men ... Skal prøve å komme jeg i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Tom der. Slik som jeg bruker å gjøre det med mine "lærlinger" er at jeg ber de booke stasjonen, på denne måten får piloter se at stasjonen kommer til å bli bemannet i det aktuelle tidsrommet.

 

Et godt poeng dette med posting av treninger, på en trening vil man gjærne kombinere praksis og teori, blir det for mye trafikk blir det mest sannsynlig lite tid til teori. Dessuten, man vil ønsker jo helst at pilotene skal tenke "Oi, nå er det utsjekk og mulighet for ATC, jeg må sette av en time eller to", framfor at de tenker "Hmmm, jeg var jo der sist gang og har "gjort min innsats"", for å sette ting på spissen. Håper du forstår mitt poeng.

Uansett ønsker jeg deg lykke til men treningen, tviler på at jeg kommer til å fly på noen treninger, men skal se hva jeg får tid til når utsjekken kommer. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg ikke helt hva dere mente Tom og Ivar.... det må da være en fordel med piloter til trening også..

 

Men i allefall er utsjekken på Ståle like om hjørnet og da håper selvsagt både han og jeg at det blir litt trafikk. Ståle har gjort en god jobb på treningene og han blir et flott tilskudd til ATc-stammen i Norge, som forøvrig er meget dyktige og aktive.

 

Så dersom ikke ferie og andre "sommeraktiviteter" kommer i veien blir det trening på f.k torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo meget bra ut dette Jarl

 

Det vi mente var at det ble kanskje litt som å rope på ulven for hver trening om det skulle blitt mange av dem... Men når du nå sier at det ikke blir så mange er det sikkert greit å annonsere litt... Husker bare fra min egen training så annonserte jeg kun 2 ganger og det var ved en test og en ved utsjekk... Fikk litt fly og fornøyd med de som kom.. Men som sagt skal prøve å gjøre mitt ytterse for å bli med å skape litt trafikk til Ståle.. Men regner med det ikke blir før utsjekken hans... Ønsker han lykke til i alle fall..

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har håp på mye trafikk i kveld.

Det vil nok lønne seg å fly mellom Værnes og Gardermoen, turen er akkurat passe lang. I tilleg er booking, altså dere er garantert på ENVA_V_APP, ENVA_V_TWR, ENGM_V_TWR, ENGM_V_APP og ENDU_V_APP, forhåpentligvis kommer også en kontroll online, men uansett så er dere garantert full ATC dekning mellom Værnes og Gardermoen!

 

Kom og fly folkens! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...har flydd litt rundt oppe i nord(SK,DU,TR) men det er jammen rolig. Har sett 2 maskiner. Da satte jeg meg på gate 31 på værnes for å se om det var noe fart der, men heller ikke der får jeg "radio-kontakt"...er det bare hos meg? Får ingen info på servinfo heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det Ivar, men det ble en flott kveld. Er ikke hver dag jeg får sitte over 3 timer på gutterommet med stikka. Tror dette var beste ATC dekning i norge jeg har hatt faktisk.

Før ATC'ene kom, hadde jeg en tur fra Sortland(skagen) til bardufoss og derfra til tromsø. Første gang jeg har flydd oppe i nord, men det blir IKKE siste gang. FOR en flott "natur"!!! Hvor mange bevegelser var det på ENGM? Virket passe travelt der en stund. Og til sist...beklager at det gikk litt fort når jeg skulle parkere på Værnes...MÅTTE dra til en avtale jeg allerede var for sen til.

Dette må vi gjøre igjen snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...