Gå til innhold

SquawkBox


S. L.

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lagret filen, men når jeg merker av for å installere SpuawkBox på den samme maskinen som jeg spiller på får jeg opp denne feilmeldingen: " A valid version of Micrsoft Flight Simulator does not appear to be installed on your machine. To use Squawkbox you must have Micrsoft Flight Simulator 2002 or Micrsoft Flight Simulator 2004".

 

Men når jeg velger å installere SB3 på denne maskinen og spille på en annen går installasjonen fint, men når jeg åpner spillet finner jeg ikke Squawkbox på menyen der.

 

Er det noen som skjønner hva som er galt?

 

For å gjøre det klart for alle: Jeg har installert FS9 på maskinene min og har spillt det i hverfall et år nå. Skjønner meg ikke på den feilmelidingen jeg får opp egentlig. "Sukk!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal laste ned får jeg opp denne listen med områder jeg vil laste ned fra. Hvilken skal jeg laste ned?

 

San Franciso, California, USA

Houston, Texas, USA

Houston, Texas, USA

Atlanta, Georgia, USA

Dallas, Texas, USA

Arlington, Virginia, USA

Helsinki, Finland

Dusseldorf, Germany

Milan, Italy

London, England

Dublin, Ireland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du laster ned noe som heter ServInfo også Sindre.

 

Med denne har du mulighet til å få oversikt over bl.a. ATC-dekningen over hele verden, både på Vatsim og IVAO. Dette som en hjelp f.eks. før du logger inn på en av dem.

 

Det er også en funksjon på ServInfo som gir deg muligheten for å finne ut responstiden på de ulike serverne (under fanen Network Servers). Når du vet det, kan du velge den raskeste. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere alternativer:

 

1. Du har installert windows ETTER at du installert FS (Fs fungerer selv om man ikke har installert den, feks som den ligger på en annen partisjon og man installerer windows på nytt på C:\\)

 

2. Registeroppføringer for FS er sletta eller på annen måte blitt borte fra registeret.

 

3. VIRUS... (uten at jeg kan anslå hva og hvorfor, og hvilket )

 

Løsning på 1 og 2: Reinstaller FS.. om du ikke ønsker og slette FS kan du "jukse" installere, dvs:

 

Om fs ligger på feks. D:\\Fs2004;

1. Rename D:\\FS2004 til D:\\FS2004_old

2. Installer FS , velg til mappe: D:\\FS2004

3. Etter installasjonen, renamer du den nye D:\\FS2004 til FS2004_new

4. Rename den gamle FS2004_old tilbake til D:\\Fs2004

5. Slett FS2004_new

 

På denne måten vil alle registeroppføringer som trengs for at addonprogrammer som feks Squawkbox skal finne din FS installasjon, komme på plass..

 

Løsning på nr3: Fjern virus! ""

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg slettet FS9 og lagt det inn på nytt igjen, og da gikk det fint! Takk for tipset. Problemet er at når jeg skal velge fly på SB3 så står det at jeg må skrive "selcal" inn i en rubrikk nederst på siden. Hva skal jeg skrive der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg slettet FS9 og lagt det inn på nytt igjen, og da gikk det fint! Takk for tipset. Problemet er at når jeg skal velge fly på SB3 så står det at jeg må skrive "selcal" inn i en rubrikk nederst på siden. Hva skal jeg skrive der?

 

SELCAL trenger du ikke.. bare gå i options på SB3 og deaktiver den.

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...