Gjest Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg vil gjerne ta en briefing på ruten før jeg legger ut over atlanteren med en hel norsk gjeng bak vingene mine Lørdag 28 mai kommer jeg til å starte opp ved gate i 09:30 tiden. Avgang fra Amsterdam kommer til å være rundt 11:00. Flytid er som før beregnet til 9 timer Jeg vil på Søndag starte opp igjen på St. Maarten igjen og fly til Gardermoen Beregnet avgangstid fra St. Maarten er 9:00. Beregnet flytid er 11 timer. Det er bare å si ifra hvis noen vil joine meg Siter
Werner Rafteseth Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Regner med jeg kommer i 10 tida i hvertfall på EHAM. Jeg får se om jeg blir med tilbake, kan hende jeg nytter kjangsen til å fly litt i karibien når jeg først er der er en av de som flyr fra der jeg sist landa vettu Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Tror dere kan regne med meg og min Martinair 767. Regner med å fly denne flightplanen REFSO UR1 LAM UB29 CPT UL9 STU UL175 CRK GIPER UL175 SOMAX 4722N 4528N 4234N 3940N 3645N 3249N 2853N 2457N 2160N PJM Siter
aleksander rødland Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Er det ikke lurere og finne flightplan samme dag som du skal fly for og få en mest mulig real flightplan?? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Hvis du skal fly NAT tracks er det lurest, men når det er nær GRC flying så har det ikke så mye å si. Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Whey! Herlig Da er vi tre piloter på Amsterdam - St. Maarten, kjempeflott! Jeg håper jeg får tid til å fly på søndagen, er ikke sikkert jeg kan fly TNCM-ENGM likevel, skal se hva jeg kan få til Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Anbefaler dere å lese alt som står her: http://www.dutchvacc.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=38 Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Da er vi Håvard Solberg Werner Rafteseth Kristoffer Rivedal Jeg fikk kjøpt LDS-767 på nytt idag og har tatt henne med på en luftetur. Alt gikk aldeles utmerket, mangler kun å installere SB3 og headsetet mitt så er jeg klar til turen! Kjempeflott at dere ville bli med Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Noen som vet hvor jeg kan finne kart og prosedyre data til LevelD for St. Maarten? Er det eneste jeg mangler nå. Siter
aleksander rødland Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Da er vi Håvard Solberg Werner Rafteseth Kristoffer Rivedal Jeg er også med! Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Vi er oppe i fire stk! Kristoffer - dessverre, vet ikke om noe i øyeblikket... skulle gjerne hatt det selv Siter
Raymond Bertheussen Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Hei, Har fulgt denne og andre tråder ang St.Maarten. Var en tur der og luftet min nyinnkjøpte ATR-72. Hvor lang er egenlig stripa der i FS. In real er den nok lang i massevis for landing/takeoff med 747/767, men i FS virker den i korteste laget. Spent på om dere får bremset opp før dere ligger i sjøen. Siter
Raymond Bertheussen Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Altså kortere enn f.eks Tromsø på vel 2300 m. Spørs hvordan dette går Siter
Gjest Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Da tar jeg senga, gleder meg til å se hvor mange som sitter våken ved PCen imorgen for en 9 timers flytur til SXM Siter
Arild Oldervoll Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 EN 767 med Autobrake på 1 (svakeste trinn) og en approach speed på 135KIAS har en stopping distance på 6000 fot, gitt en standard dag, null vind. Men jeg vill valgt en kraftigere autobrake. ved level tre trenger den bare ca. 4000 fot. Siter
Gjest Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Okej, dagen er på! Men, ta en titt på ServInfo å se hvem som står på EHAM!!!! Men ingen grunn til bekymring, PKJ har aldri fullført en lang flytur Siter
Gjest Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Han greier neppe å navigere over dit, så det blir vel en nødlanding på Heathrow tenker jeg. Håper du tar noen bilder og deler med oss, hvilket 744 panel bruker du forresten? Siter
Gjest Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Riktig Eirik Jeg har mine mistanker om at PKJ flyr med falskt navn "Svenn Arne Ness". Han har samme FPL, samme HØYDE, samme FART og samme REMARKS som PKJ hadde når han stod på EHAM.... så PKJ er med oss, under falsk navn (tror jeg) Joda, jeg tar bilder! Blitt 25 bilder nå... og jeg flyr med Level-D Simulations 767 EDIT: Og så har vi BFP som også torturer meg med spørsmål At ikke de dompappene skjønner at ikke alle er venner med dem Siter
Johnny Svensson Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Er det lov å bruke Falskt navn på Vatsim da? Utrolig at enkelte ikke tar et Hint om at de er uønska..... Siter
Eirik Sørensen Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Dette forumet skal ikke benyttes til å snakke nedlatende eller mistenkeliggjøre andre online flyvere. Dersom noen mener andre flyr under falsk id, ta dette opp med VATSIM Scandinavia. Hilsen Eirik Siter
Gjest Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Ja, da er jeg ferdig med Shanwick og Gander Shancwick Oceanic kom online (dekker også Gander) og vi fikk en fantastisk flott service! Posisjon rapportering gikk greit for meg, og det gjorde det også for Werner og Kristoffer som er med meg på turen Slenger med et bilde her, dette er fra jeg forlater Gander: [image]http://djay.myftp.org/div/flightsim/screenshots/Haavard/fs9%202005-05-28%2015-04-03-31.jpg[/image] Sliter med å få bra cockpit bilder, det blir alltid så dårlig kvalitet Må si at det å fly under Shanwick og Gander sin kontroll er det morsomste jeg har opplevd på VATSIM så langt! Noe helt nytt som jeg aldri har prøvd før, og dette var en posetiv overaskelse Nå blir det nok kun turer over atlanteren fremover. Min siste tur innenlands i Norge er fløyet for lengst! Siter
Gjest Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Dette gikk dårlig... var kommet nærmere St. Maarten. Plutselig gikk begge motorene nede på 0. RAT ble straks tatt ut og APU sin bleed air operativ. Strømmen var tilbake. Prøvde start på engine number 2, ingen reaksjon. Den var død. Så ble det nytt forsøk på number 1. Det kom "alive". Men, hydaulikken ser dårlig ut. Glemte å fylle på hydaulikk fliud på Amserdam, og den var nede i 0.12 HYD QTY. Alt dette, pluss Cabin Altitude, hydaulik QTY og PRESS, og alt dette andre jeg ikke har noe anselse på ble for mye. Resultatet blir avbrutt flytur. Jeg har verken lest noe om hva man skal gjøre når slikt skjer, eller lest chekclister for det. Og det merker man! Jeg ble satt og, ingen anelse hva man skal gjøre Alt i alt var det en fin tur, flott service av Shanwick. Kristoffer, Werner, PKJ (avbrøt), BFP og Aleksander til slutt gjorde en fin tur... ikke noe tull (unntatt pæren som ja.. les tidligere). Jeg ser frem til neste tur til St. maarten! Neste gang skal jeg slå av "Random Failures", jeg behersker det ikke! Takk for turen alle sammen, er utrolig ergelig når slikt skjer etter du har fløyet i 8 timer EDIT: Jeg vil rette en stor takk til Kristoffer og Werner, de lærte meg utrolig mye nytt på denne turen angående LDS-767! Siter
Werner Rafteseth Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Jeg får si takk til dere to også, jeg og lærte en del nytt Var en flott tur, og jeg landa etter 8 timer og 10 minutter i lufta Dere aner ikke hvor herlig det var å se St. Maarten's strender etter så mye hav, hav, hav Siter
aleksander rødland Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Må takke for turen jeg og! Det var en KJEMPE fin tur slev om jeg fikk mye problemer med den galme 747-200 maskina.. men men kom meg no ned på st.maarten Siter
TOS Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hmm to av fire maskinar fekk tekniske problem.. skummelt. Men høyres ut som om dykk hadde ein fin tur! Må komme meg online igjen snart eg og hehe Siter
Gjest Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hmm to av fire maskinar fekk tekniske problem.. skummelt. Bermudatriangelet Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hvem er egentlig PKJ og BFP har hørt at de driver å lager kødd her...? Siter
aleksander rødland Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Jeg så når jeg nermet meg st.maarten at PKJ logget seg på som rescue flight (an airplane has lost his engine) stod det i Flightplanen hans.. Så du var i trygge hender Håvard! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.