Gå til innhold

Dags DVD i hus!


Roald Hansen

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært gjennom DVD'en (80 minutter) om Leisure International Boeing 767-300ER, hentet hos Dag i ettermiddag.

 

Bare cockpit, flott del om planlegging, start, forklaring av ETOPS og alternate flyplasser i NAT-operasjon. Under T/O fasen er alt konsentrert rundt MCP - følg med!

 

Skipperen David Henry leder oss fra briefing room og gjennom den lange turen fra England til Orlando i Florida - lettfatterlig og pedagogisk. Hans F/O, Norman Port, tar for seg overhead og radioene.

 

Til de som venter en fullstendig og detaljert gjennomgang av alle 767-ens systemer, blir forventningene sannsynligvis ikke innfridd. FMC-funksjoner/forklaringer er ikke med. Men det kan man lese i f.eks LDS-manualen "" En annen ting som er veldig godt dokumentert er briefing før T/O (handling ved RTO, retur til flyplass etter V1 og failure), og briefing før landing.

 

Det er artig å kjenne igjen LDS'en realistiske modelleringer - ikke uventet.

 

Jeg kommer til å se den mange, mange ganger!

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bra ja. Kjøpte den for ca to år siden, og har vel sett den 3-4 ganger. 767 er et flott fly, så skulle ønske den var like detaljert som MD11, 332, 744 (VS) og Concordevideoene fra ITVV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min Concorde-DVD i går, og den er virkelig helt suverén!

 

Hele 5 timer (2 DVD'er) med bl.a. detaljert forklaring av utstyr og systemer eksternt, både av Kapt. Rowland og Systemoperatør Bricknell (vi får være med Systemoperatøren på en omfattende "Preflight").

 

Selvfølgelig er også mye flyging med (London-New York t/r) med grundige forklaringer underveis i cockpit og med de ulike arbeidsoppgavene der godt dokumentert. Flere kameraer med forskjellige plassering i cockpit øker innlevelsen av å virkelig være der.

 

Kan anbefales på det sterkeste! (Mr. Concorde på flightsim.no, E. Vågenes, du har vel denne)? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere liker de.

 

Jeg har bestillt noen flere nå for å ha ett litt bedre utvalg:

 

SAS Flight Academy Airbus A320 Simulator

Inter European Airways - Airbus A320-200

Airtours International - Boeing 757-200

British Midland - Fokker 100

 

Denne gang sendes de på en annen måte, så forhåpentligvis vil de være her i slutten av neste uke. Men jeg legger de ikke ut i shoppen før jeg ser at de nærmer seg Bodø....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skryt av shoppen på flightsim.no.

 

Bestilte Fokker 100 DVD'en i går ved middagstider, i formiddag i dag dukket den opp i postkassa!

 

Altså levering på under et døgn etter bestilling. Når attpåtil reiseveien er fra Nord-Norge og ned hit til Vestfold, syns jeg virkelig dette er imponerende og god service! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...