Gå til innhold

Flyverlønn


Lars Erik Nielsen

Anbefalte innlegg

Det varierer litt fra selskap til selskap. SAS har nok de "beste" lønningene og en kaptein som har vært noen år i selskapet kan godt tjene ca. 800 000 kr. i året.

Begynnerlønnen er fra ca. 300 000 og oppover. I tillegg har flyverne som regel kosttillegg på mellom 50 000 og 100 000 tusen i året.

------------------

Mvh

Tom

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosttillegg er betaling for den maten som flyverne kjøper mens de er på jobb eller der de måtte overnatte (eksl. hotellmat).

Grunnen til at SAS betaler best kan vel enklest forklares med at de er desidert størst og betaler dermed bedre. Hvorfor det er blitt slik at de større selskapene betaler bedre enn de mindre kan man jo bare spekulere i.

------------------

Mvh

Tom

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at SAS betaler mer enn i andre selskaper..Grunnen er ganske enkel at crew i SAS har mange fler overnattings døgn i utlandet enn hva andre norske selskaper har.SAS er det selskapet som har flest internasjonale ruter. Pga. arbeidstidsbestemmelsene vil crew som flyr mye på utlandet måtte ha lengre opphold fra hjemmet, og dermed bedre betalt også.Hvis man tenker på flygninger basert i Norge, så tjener ansatte som flyr for SAS Commuter litt mer enn ansatte i Norwegian Air Shuttle til sammenligning.

[Endret av Truls Meek 17-10-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyverlønninger??????? Hva har det i dette forumet og gjøre. Det finnes mange som tjener like mye om ikke mere i vårt samfunn som ikke har tydelighvis noe ansvar i det hele tatt. Jeg synes at disse sidene skal egne seg om flightsimulatorer og lite annet.

Beklager men nå ble jeg sint.(jeg er ingen flyger,bare så det er sagt.)

Vennlig hilsen Jan Barreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det er skrevet handler denne kategorien i forumet om "alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre". Dette vil jo si at et slikt innlegg kan postes her.

For at ikke dette også skal utvikle seg til noe velger jeg å stenge denne diskusjonen nå.

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...