Gå til innhold

Oppdatering Torp airshow 2005


Tore Raaen

Anbefalte innlegg

Torp 4 juni: Av nye interessante ting som kan nevnes--

 

- Det dukker visst opp 2 Hawker Huntere (en fra Norge + en fra Sverige)

 

-Det er visst også duket for to L-29 "Delfiner", igjen en norsk-eid og en svenske)

 

-Ser at Saab Viggen er invitert, men ikke bekreftet.

 

-Blir formasjon med to DC-3 og en 737..

 

Er vel verdt å ta turen dette selvom alt er sett før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torp 4 juni: Av nye interessante ting som kan nevnes--

 

- Det dukker visst opp 2 Hawker Huntere (en fra Norge + en fra Sverige)

 

Hvor har du hørt dette? Såvidt meg bekjent så er det ingen Huntere i Norge, og vi har kun fått beskjed om én.

 

 

-Det er visst også duket for to L-29 "Delfiner", igjen en norsk-eid og en svenske)

 

Ifølge den informasjonen jeg har, så kommer ikke den norske, pga. problemer med LT ang. registreringen

 

 

-Ser at Saab Viggen er invitert, men ikke bekreftet.

 

Hvilket i utgangspunktet betyr at den ikke kommer.. De har invitert Eurofighter også, men med samme utfall skulle man tro...

 

 

-Blir formasjon med to DC-3 og en 737..

 

Er vel verdt å ta turen dette selvom alt er sett før..

 

Formasjon med SAS B736 og to DC-3'er blir nok artig å se... ...og hvor har du sett DET før? ""

 

Er mye annet interessant også...

 

- Harvard-Team (LN-TEX og LN-WNH) skal jo fly sammen igjen, noe de ikke har gjort på veldig mange år.

 

- Politiet skal fly med sitt helikopter.

 

- Mikrofly-oppvisning blir det vel også, med formasjonsflyging og STOL-demo.

Der er jeg selv involvert, men flyprogrammet er ikke fastsatt ennå i påvente av informasjon om slot-tid og tilgjengelig tid i lufta...

 

...men alt i alt så tror jeg nok det blir et ganske bra show jeg, om været blir greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er på ingen måte meningen å legge ut feilaktig informasjon til dere..Men, se denne:

 

http://home.online.no/~lgagnum/Deltagende%20fly.html

 

Under NORSKE private fly står det nevnt både Hunter og L-29

Under SVENSKE private står det også Hunter og L-29....Tolk det som dere vil, men antar at det er den svenske L-29 som er avbildet på stevnesiden...Vår norske L-29 er ikke i Norge om dagen, men den står da som bekreftet...Som sagt, tolk det som dere vil...

 

Hehe, nei jeg har ikke sett formasjon med 737 og DC-3 før...Det jeg mente var at jeg har sett alle flytypene før...Fort gjort å bli misforstått.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er på ingen måte meningen å legge ut feilaktig informasjon til dere..Men, se denne:

 

http://home.online.no/~lgagnum/Deltagende%20fly.html

 

Under NORSKE private fly står det nevnt både Hunter og L-29

Under SVENSKE private står det også Hunter og L-29....Tolk det som dere vil, men antar at det er den svenske L-29 som er avbildet på stevnesiden...Vår norske L-29 er ikke i Norge om dagen, men den står da som bekreftet...Som sagt, tolk det som dere vil...

 

Hehe, nei jeg har ikke sett formasjon med 737 og DC-3 før...Det jeg mente var at jeg har sett alle flytypene før...Fort gjort å bli misforstått.. ""

 

...men har noen sett en norsk Hunter noe sted?

 

....og på den siste briefingen jeg var på så var beskjeden at den "norske" L-29 ikke kom... Om det har skjedd noen utvikling på den fronten vet jeg ikke, men det var altså beskjeden jeg fikk...

 

...men jeg får vel en løpende oppdatering snart, siden det er jeg som har ansvaret for flightline og parkeringen av flyene som skal brukes på stevnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "norske" Hunteren som kommer -f-58- er vel eid av Scandivian historic flight..( se www.shf.as) Jeg har hele tiden trodd den var norsk siden den har vært på MANGE norske flystevner, f.eks to år på rad på Notodden airshow, i 2001 0g 2002 tror jeg...De eier visst også en Saab Draken, men den har vi ihvertfall ikke sett noe til så vidt jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke flydd display sammen på over 10 år...

 

Mener å huske at disse fløy display på Kjeller under et stort saab safir treff.. Tror det var i 1997 eller 1998..

 

Vår norske L-29 er ikke i Norge om dagen, men den står da som bekreftet

 

Det jobbes på spreng med å få denne over til norskt register. Den vil få kjennemerke LN-ADA mener jeg å ha hørt ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...