Gå til innhold

Pilottrænings aften Onsdag 6. april kl 1900


Peter Nørkjær

Anbefalte innlegg

Hejsa!

 

Efter SB3 og FsInn er "kommet på markedet" er trafikken på vatsim steget kraftigt. Og hvad der er endnu bedre er, at der er mange nye piloter som giver online flyvning et forsøg.

 

Dette er super!

 

Jeg er sikker på, at mange af Jer (nye) piloer har mange spørgsmål, som I ikke har haft mulighed for at få besvaret endnu.

 

Derfor afholder VACCSCA pilot trænings aftner, hvor du kan komme online og spørge om det du har lyst til og eventuelt prøve det bagefter i luften uden du skal kunne alle procedurer.

 

Som vi også tidligere har gjort vil vi have både dansk norsk og svensk ATC online, så du kan spørge på dit eget sprog hvis det er nødvendigt.

 

Men denne gang gør vi det lidt anderledes end sidst, da vi havde Malmö fyldt helt op med ATC, og Landvetter åben som en "flyv til mig" lufthavn.

 

Denne gang vil vi have tre lufthavne åbne i tre lande!

 

Onsdag den 6. april fra kl. 1900 til 2100 (lokal tid) vil følgende lufthavne være åbne for træning og spørgsmål:

* EKBI Billund

* ENVA Trondheim

* ESGG Göteborg Landvetter

 

Hvis du støder på problemer med at komme online, eller ikke ved, hvordan du kommer i gang, har VaccSca's pilot træning afdeling lavet en MSN Messenger konto, som vil være åben under træningsaftner. Hvis du har brug for hjælp, kan du komme i kontakt med os via MSN på: ptp -at- vaccsca.org

 

Når du logger på vatsim for træning, må du meget gerne skrive "Training" eller "Newbie" under "remarks" i din flyveplan.

 

Ruter mellem lufthavnene (fra: RouteFinder)

EKBI - ESGG: RADIS UN873 BAK

ESGG - EKBI: DETNA UN866 AAL UP615 LUTUS

ENVA - ESGG: TGA UM609 BBU UL997 SORPI UL727 OSLOB UL996 KELIN

ESGG - ENVA: SABAK UL997 SORPI UZ20 GOTUR UL996 TOMBO

ENVA - EKBI: TGA UM609 TRF UP615 LUTUS

EKBI - ENVA: RADIS UP615 TRF UM609 TOGAT

 

Hvis du har spørgsmål inden på onsdag kan du spørge her, eller sende bruge e-mailen på denne side: Se under VACCSCA 15 Peter Nørkjær.

 

Vi ses Onsdag!

 

På vegne af pilot-trænings-holdet

 

Peter Nørkjær

Chief of Pilots (VaccSca 15)

 

EDIT: Ruter opdateret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[color:"blue"]> hold oss oppdaterte på situasjonen! [/color]

Wilco. Om nogle ATC'er har lyst til at hjælpe til, så sig til. Alt hjælp er velkommen.

Det handler om at sidde online en aften cirka een gang om måneden. Det er da lige til at overkomme.

Så jeg opfordrer ALLE ATC'er til at melde sig til at hjælpe !!!

På den måde får du/I også en øjebliklig opdatering på, hvordan det går. ""

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ivar. Et glimrende tiltak dette Peter for de av oss som nå siste tiden har fått oss passord på Vatsim, har lastet ned SB3 og lest gjennom ditten og datten av instruksjoner på engelsk og norsk, men som fremdeles har såpass mange spørsmål hengende i luften og er såpass usikker på hvordan det fungerer in vivo at vi ikke helt har tort å gå til det skrittet å logge oss på ennå.

 

Tror jeg kommer til prøve meg på online til onsdag. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var trenings aftenen over, og synes den var svært vellykket.

Tok med den frihet å sitte som Trondheim kontroll fra klokken 20, men fikk ikke inntrykk av at det var så mange som trengte hjelp. Synes de var meget flinke!

Var vel bare to eller tre spørsmål ang. VATSIM og bruken av SquawkBox jeg fikk, mulig TWR fikk litt mer å hanskes med?

Men vil uansett si takk til de som stillte opp, både ATCer og piloter og håper vi fikk gjort det kvelden var ment for!

Håper dessuten at vi ikke skremte vekk noen, jeg prøvde iallefall å være så hyggelig som mulig! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...