Tom Knudsen Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 I PMDG så har man kun altimeter etter det jeg har sett. Når man får beskjed om f.esk QNH 1019 - Hva tilsvarer da dette i altimeter... Finnes det en måte å regne dette om..??? Eller finnes det en måte å endre fra alimeter til QNH i panelet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Lenge siden jeg har hatt PMDG panelet foran meg nå, har kun blitt LDS-767 nå , men etter hva jeg mener å huske: Den knappen du bruker til "å skru riktig altimeter/QNH på".... istedet for å holde musen (datamusen) ved siden av denne knappen, så trykker du PÅ KNAPPEN! Midt i knappen Da endrer du fra altimeter til QNH eller motsatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Altimeter er en høydemåler, men dere mener kanskje å endre mellom QNH målt i hectopascal (feks 1013) og inches of mercury (feks 29.92)? Hilsen Torbjørn PS! Stikkord dersom man bruker PMDG: MANUAL PPS! Svaret på spørsmålet "hvordan?" er å sette muspekeren over ordet "BARO" på EFIS-kontrollpanelet og klikke. Da flip-flop'er den mellom de to måleenhetene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Ops.. det ble litt feil der ja Men etter det jeg lærte så heter det "altimeter" i USA? "Altimeter three zero three two" mens i europa heter det "quenage one zero zero three" f.eks... Så derfor ble det altimeter uten noen omtanke Men som du sier Torbjørn, det er det vi mener! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Måtte bare pirke litt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Måtte bare pirke litt... Bare fint du gjør det! PPS! Svaret på spørsmålet "hvordan?" er å sette muspekeren over ordet "BARO" på EFIS-kontrollpanelet og klikke. Da flip-flop'er den mellom de to måleenhetene. BARO het "knappen" ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Takker for alle svar folkens... DVS Baro knappen har jeg brukt lenge, lenge med at jeg trykker på denne ved 10000ft både ved climb og descent... Men faktumet er jo at denne gjelder vel kun for altimeter.. så om jeg har altimeter 2992 og får beskjed fra ATC at QNH = 1029, så er det ikke bare å trykke over baro knappen.. Denne ender vel kun til og fra STD.. Så om jeg da stiller denne på 1029, så blir høyden totalt feil.... Ved climb ligger vel altimeter på rundt 3006 eller noe sånt.. Varigerer fra flyplass til flyplass.. Vet ikke om jeg fikk forklart meg godt nok.. Håper noen kan hjelpe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Ved climb ligger vel altimeter på rundt 3006 eller noe sånt.. Varigerer fra flyplass til flyplass.. QNH stilles alt etter lufttrykket på den aktuelle flyplassen. På PMDG bruker jeg egentlig kun å stille QNH på standby altimeter, får ikke til å endre til hectopascal fra inches of mercury. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 hmmm .. pokker da.. nå skal jeg sende mail til pmdg og be dem komme med en update for alle QNH brukere... he he.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 ok,, problem løst... Takk Werner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Arvid Herseth Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hei Tom! Du trenger ikke kontakte PMDG. For og endre barotrykket i fra inhses til hektopascal, så setter du musepekeren litt til høyre på baroknappen, og da vil du sansynligvis få ei hånd med plusstegn. Beveg da musepekeren litt til og du skal få hånda uten plusstegn, og da vil du se at barobryteren beveger seg til høyre, og du har da endrer barotrykket til hektopascal QNH. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Arvid Herseth Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hei Tom! Du trenger ikke kontakte PMDG. For og endre barotrykket i fra inhses til hektopascal, så setter du musepekeren litt til høyre på baroknappen, og da vil du sansynligvis få ei hånd med plusstegn. Beveg da musepekeren litt til og du skal få hånda uten plusstegn, og da vil du se at barobryteren beveger seg til høyre, og du har da endrer barotrykket til hektopascal QNH. NB!husk og trykke venstre museknapp for og få bryteten til og bevege seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det er bare å prøve seg fram med å klikke forskjellige steder på BARO knappen. Jeg fikk det i hvertfall til, til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Fant det ut ja... Og jeg har ikke måttet skrive mail til PMDG - Akkurat som jeg hadde gjort det da.. hehe ----- Til slutt vil jeg si at på 3 år har jeg aldri sett noen plusser eller minuser i FS (ironi) Takk til Werner som kom med en idiotisk, men lett løsning.. Sånn går det når man blir for høyteknologisk... Se bildet. [image]http://www.tknudsen.com/flybilder/forumet/baro.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Furu Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Finnes en tabell for dette ja.har ikke denne foran meg her hjemme,men på jobb.Lett å regne ut en tabell selv.Q1013=29.92,1014=29.95.Altså du legger til/trekker fra 0.03 for hver hectopascal.Må sjekke dette på jobb imorgen for sikkerhetsskyld. Asbjørn Furu Orbit63 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 idiotisk, men lett løsning.. NP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Litt dårlig beskrevet på bildet, men for å bytt til QNH fra Altimeter trenger man bare å klikke med musen på BARO navnet. Så kan man justere trykket med enten + og - eller ved knappen nede hvor QNH pilen viser. STD QNH velges som sikkert de fleste vet ved å trykke på selve BARO knappen Håper de fleste vet/fant ut dette.... Takk igjen til alle som har svart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.