Gå til innhold

Ingen ATC?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei jeg har sett meg litt rundt men har ikke funnet noe svar på disse spørsmålene: 1. Hvis jeg starer opp på en flyplass uten f.eks. GND eller TWR, hvordan kan jeg da hindre at jeg krasjer med et annet fly? 2. Hvis flyplassen jeg skal til ikke har noen aktiv atc, må jeg da lande uten klarsignal? (Er ny på vatsim)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du starter med ATC vil du sannsynligvis få beskjed om "resume own navigation". Det betyr at du flyr for deg selv. Vanligvis settes frekvensen (COM) til 122.800 slik at du kan høre andre fly. Det er nyttig da de ofte sier noe om intensjonen deres. Uten ATC overhodet flyr du for deg selv, men tar hensyn til evt trafikk du ser.

Tror det blir noe sånt.. Andre synspunkter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Når det ikke er ATC tilstede på den flyplassen du er eller skal til så er det ditt ansvar å holde klar for annen trafikk. Du bør da bruke UNICOM til det. Får du ikke kontakt med andre fly som er i veien så må du enten taxe rundt eller gjøre noe som er lurere. Ingen ATC = ditt ansvar.

 

Så kommer du til en flyplass uten ATC så sier du i fra på UNICOM med voice og tekst. Legger deg inn på final og du ser en som står klar til å tå av, da må du gå rundt å prøve igjen. Den beste er å få kontakt og avklare situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...