Gå til innhold

Olympia Dualphone - Skype telefonen


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Verdens første trådløse VoIP / DECT DUALphone

 

Cordless DUALphone er en trådløs telefon som kobles til det vanlige telefonnettet og USB-porten på en PC. Displayet viser om dine venner som også bruker SkypeTM, er online. Er de online, trykker du på den ene grønne knappen og snakker gratis – uansett hvor i verden de befinner seg. Er PC-en slått av, eller hvis du vil ringe til en som ikke bruker SkypeTM, trykker du bare på den andre grønne knappen og ringer via den vanlige telefonforbindelsen.

 

Du trenger ikke lenger sitte foran PC-en for å ringe gratis via Internett. Med Cordless DUALphone får du trådløs frihet innen en radius av 300 meter fra basestasjonen. Det betyr for eksempel at du kan oppholde deg i hagen eller kanskje hos naboen og likevel motta oppringningen.

 

Finnes nå i shoppen vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du støtter FS.NO...

 

Ja, jeg støtter driften av selve siden, men trodde at målet var ikke å tjene penger, men å samle nok penger til driften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Geir. Du kan jo kjøpe samme telefon hos Komplett.no for 1.395, så om du synes jeg er dyr, så vet jeg ikke hva du kaller prisen hos Komplett for...

 

Så fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg plutselig skal selge telefoner, og svaret på det er at denne telefonen er så genial at alle skulle hatt en.

 

Patric og jeg har brukt Skype i lang tid for å holde kontakt daglig, men da med headset. Patric kom over denne telefonen i Sverige for et par måneder siden, og siden det har vi brukt disse.

 

Med denne telefonen har jeg (trådløst) 3 valg for å ringe ut:

  • Jeg kan ringe til andre som bryker Skype (gratis)
  • Jeg kan ringe med Skypeout til andre fasttelefoner(Mye billigere enn Telenor)
  • Jeg kan ringe via vanlig telefonlinje til f.eks mobiltelefoner i norge siden det er billigere enn Skype.

Sist men ikke minst har jeg bare en telefon hvor inngående samtaler kommer til uansett om noen ringer meg på vanlig telefon eller med Skype (Eller SkypeIn som nå kommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ikke så billigt.

http://www.telestore.dk/shop/default.asp

 

Priset i din link är på 135 Euro som blir ca 1100 NOK och på FS.no kostar den 1200 NOK, 100 NOK mer... Big deal! ""

 

Som sagt, lägg till Moms och frakt från danmark så blir FS mycket billigare.

 

Dag, och andra som använder Skype. Hur är Skype i förhållande till andra IP telefoner som t.ex. telio.no och den där andra som de säljer på Expert?

 

Kan man prata med flera samtidigt? Tänker på om Skype kan ersätta voice comms i multiplayer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen. Vil bare svare litt på det du spør om. Har ikke brukt SKYPE mye, kun ett par ganger. Men det slo meg det du nevner om multiplayer. Jeg og en kompis testet dette på Battlefield i går kveld og det fungerte utmerket! "" I tillegg kan man legge inn telefon konferanse slik at flere snakker samtidig, og med den kvaliteten det er på SKYPE så er dette noe å satse på kontra teamspeak og de andre programmene som eksisterer.....etter min mening ihvertfall.

 

Som sagt så er jeg fersk bruker av SKYPE og kan nok finne noen bugs i forbindelse med mp etterhvert.

 

Det første som slår meg er om det kan ha noen innvirkning i stor grad når det gjelder lag i spillet/simulatoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dag, och andra som använder Skype. Hur är Skype i förhållande till andra IP telefoner som t.ex. telio.no och den där andra som de säljer på Expert?

 

Kan man prata med flera samtidigt? Tänker på om Skype kan ersätta voice comms i multiplayer?

 

 

 

Telio er ikke vanlig IP telefoni. Du trenger ikke ha datamaskinen paaslaatt for aa ringe. Jeg har brukt Telio som min teleleverandoer siden januar 2004 og er straalende fornoeyd. Har naa 2 nr hos dem og det ene har jeg med meg naa her i Polen og kan dermed ringe gratis til halve verden uten aa betale et eneste oere (eksl. abonnementsavgift)

 

Naar det gjelder telefonen her, saa skrev jeg at det blir mye billigere aa bestille hos leverandoeren, men da maa du ogsaa bestille i stoerre kvantum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naar det gjelder telefonen her, saa skrev jeg at det blir mye billigere aa bestille hos leverandoeren, men da maa du ogsaa bestille i stoerre kvantum.

 

Varför länkade du då till den danska shoppen? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Geir. Du kan jo kjøpe samme telefon hos Komplett.no for 1.395, så om du synes jeg er dyr, så vet jeg ikke hva du kaller prisen hos Komplett for...

 

Så fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg plutselig skal selge telefoner, og svaret på det er at denne telefonen er så genial at alle skulle hatt en.

 

Patric og jeg har brukt Skype i lang tid for å holde kontakt daglig, men da med headset. Patric kom over denne telefonen i Sverige for et par måneder siden, og siden det har vi brukt disse.

 

Med denne telefonen har jeg (trådløst) 3 valg for å ringe ut:

  • Jeg kan ringe til andre som bryker Skype (gratis)
  • Jeg kan ringe med Skypeout til andre fasttelefoner(Mye billigere enn Telenor)
  • Jeg kan ringe via vanlig telefonlinje til f.eks mobiltelefoner i norge siden det er billigere enn Skype.

Sist men ikke minst har jeg bare en telefon hvor inngående samtaler kommer til uansett om noen ringer meg på vanlig telefon eller med Skype (Eller SkypeIn som nå kommer).

 

 

Mener det må godt gå an å tjene noen kroner!

Når man ser på denne siden så skjønner man snart at det koster noe å drifte den!

Stå på!

 

Hilsen fra en som syntes denne siden skal bestå!

 

Rune Karlsen

 

http://home.online.no/~rkarl3/F14%20simulator.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Georg.. Røyk sokker en annen plass da!

 

Forsuring og drittkasting omkring shoppen til Dag kan du ta personlig opp med han synes jeg.

 

Forøvrig meget bra telefon. Min mor ringer med stadig på Skype i fra denne telefonen ""

 

Det var ikke noe drittkasting, men en ren kommentar, kanskje litt provoserende...

Case closed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oxo skype.. og kjøpte en billig mic hos clas olson til 70 kr. eller noe.. greia er at den det blir hakkete både i hos mottager og meg.. Noen sa til meg at det var fordi jeg brukte den på en bærbar.

 

Kan ikke skjønne at det skal ha noe med saken å si om det er bærbar eller ei. Maskina jeg har har 1024 ram, og sterk prosessor og mye ram her og der "".. kosta 23 laken, har bredbånd med 1200 kbit/s. og trådløst nettverk.

andre som har problemer med skype på bærbar?.. eller er det bare en den møkka micken jeg kjøpte??

 

 

Om karen vil tjene noe kroner så la han da gjøre det da.. må flire.. av "kritikken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oxo skype.. og kjøpte en billig mic hos clas olson til 70 kr. eller noe.. greia er at den det blir hakkete både i hos mottager og meg.. Noen sa til meg at det var fordi jeg brukte den på en bærbar.

 

Kan ikke skjønne at det skal ha noe med saken å si om det er bærbar eller ei. Maskina jeg har har 1024 ram, og sterk prosessor og mye ram her og der "".. kosta 23 laken, har bredbånd med 1200 kbit/s. og trådløst nettverk.

andre som har problemer med skype på bærbar?.. eller er det bare en den møkka micken jeg kjøpte??

 

 

Router og firewall er problemet tenker jeg.

 

Den ene mic`n jeg hadde før kostet 15 kroner, og funket som bare det.

 

Nå har jeg kjøpt et skikkelig headsett til 800 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andre som har problemer med skype på bærbar?
Er det lenge siden du testet? Skype kommer stadig i nye versjoner, og kvaliteten blir stadig bedre.

Jeg bruker den påde på PC, laptop og på PDA. På sistnevnte er kvaliteten ikke den beste, men kjenner jeg de rett blir det nok bedre der også.

 

Generelt er kvaliteten mellom Skype og Skype som vanlig telefon. Mellom Skype og fasttelefon kan det enkelte ganger bli en del forsinkelse, men i det siste er det blitt mindre av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...