Gå til innhold

FS2006


Leif Wicklund

Anbefalte innlegg

Bare for å få det bekreftet:

 

Er det noenlunde lik fremgangsmåte i forhold til release av FS2004?

 

Dvs. oppførte microsoft seg likt i forhold til lanseringen av FS2004 på samme tidspunkt som nå for to år siden. Altså ingen info om FS2004!

 

Er det noen som skjønner hva jeg mener!! Det er såvidt jeg skjønner det selv ""

 

Mener å huske at det var litt mer håndfast på dette tidspunkt for 2 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

info om FS2004 begynte å dukke opp i mars mnd i 2003. da var release sommeren 2003, som brøt med tradisjonen i fs serien som alltid har vært høstutgivelser tidligere (sept/november)

 

årsaken til at det dukket opp info om fs2004 i mars 2003, var nok den tidligere releasedatoen. Som regel har det kommet info om neste fs-versjoner i forbindelse med E3-messen for spillbransjen. den holdes i mai. Der har alltid MS egen stand med fs.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel kanskje regne med at neste FS ikke kommer til sommeren, som FS2004 gjorde. Grunnen til at de flyttet release av FS2004 litt fram i forhold til de hadde gjort før, var vel pga. at FS2004 var en litt spesiell versjon.

"A Century of Flight" sin releasedato skulle vel stemme med en historisk dato, hvis jeg ikke husker helt feil..

 

Personlig tipper jeg at neste FS følger den "vanlige" MS-standarden, at den kommer i god tid før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de flyttet release av FS2004 litt fram i forhold til de hadde gjort før, var vel pga. at FS2004 var en litt spesiell versjon.

"A Century of Flight" sin releasedato skulle vel stemme med en historisk dato, hvis jeg ikke husker helt feil..

 

hvis du tenker på Wright-brødrenes bragd i Kitty Hawk, stemmer ikke det med fs2004 releasen "" Sykkelreparatørene fløy sin berømte tur 17 desember 1903.

oshkoskstevnet var hovedgrunnen til releasedateon for fs2004. Den ble sluppet under det stevnet. I tillegg hadde vel MS en online-event den 17 desember, og dermed ønsket dem at flest mulig hadde skaffet seg fs2004 innen da, og kunne være med på den online-eventen som MS feiret Brødrene's historiske bragd i Kitty Hawk med.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det haster "" Uansett hvor lang tid de får på seg så blir det ikke mye fikset for hver versjon allikevel, ei heller særlig "banebrytende".

 

Kanskje de kommer med bump-mapping textures i neste versjon, men det er noe som har eksistert i de fleste andre spill i årevis...

 

Skjønt, kommer den så kommer den. Bryr meg egentlig ikke før det begynner å nærme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, det har du helt rett i. Glemte akkurat den effekten. Men andre textures bruker det ikke, så vidt jeg har sett, kunne blitt fint på detail textures (småstein i rullebanen, eller bumpy planker på plank type runways) og til å "fraktalisere" detaljer i mesh. Ok, så en moderat form for bump mapping er i bruk.

 

Men det er mye som nå er gammel som ikke er i bruk. Normal mapping burde vært konge på scenery f.eks, som gir 3D i planare surfaces. Enviroment mappingen i FS9 suger også, har ingenting med refleksjon å gjøre. Hva med belysning? Nå begynner man med realtime "global illumination" også i spill, FS9 har ikke engang brukbar ambient belysning. Hva med ekte spotlights? Landingslys i FS9 er direkte latterlig ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E3-messen for spillbransjen. den holdes i mai.

 

Så hvis de dukker opp der, vet vi at det kommer en FS2006.

 

Vel, jeg liker heller ikke disse "skallbyttene" for ofte. Nettopp blitt fortrolig med en versjon, så kommer en ny med alt det arbeidet det medfører.

 

Ønsker meg allikevel at neste versjon vil inneholde muligheter til å fordele "work loaden" over flere prosessorer. Og da også over nettverket.

 

Kanskje man til og med er så heldig at man kan kjøre med multiple outside views over nettverket! Og det ville vært fantastisk!! Selvom Napolitano's WidevieW er flott, vil det aldri bli mer en enn avansert "hack" som bare delvis oppfyller ønskene (Problemer med sync. av vær og AI f.eks.) til en cockpit bygger.

 

Vel, den som lever får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...