Gå til innhold

A380 avduket


Fredrik Wold

Anbefalte innlegg

Da ble det med brask og bram i Tolouse avduket den neste generasjon for komersiell passasjertrafikk, Airbus A380.

 

Det var ikke måte på hvor mye brask og bram det var heller.. jeg fikk ikke med meg selve avdukingen fordi jeg måtte ut en liten tur men så da jeg kom tilbake.

 

Så heller ikke flyet så godt der det stod i bakgrunnen med et svakt blått lys over seg... Men men.. gleder meg til å se det i lufta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Har du ikke interesse, så.. ser du bare ikke sermonien. Lett så bare det.

 

Du følger ikke med skjønner jeg...

 

Interessen er der, men ikke tålmodigheten... SÅ spennende var det tross alt ikke...

 

At halen var blå var velkjent lenge før roll-out, så det var noe begrenset hva de kunne ha gjort med den, eller hva?

 

...og å sitte å høre på en haug med folk som veksler mellom skryting av flyet og takketaler er ikke akkurat noe som holder deg sittende på kanten av stolen...

 

Det var rett og slett gørr kjedelig å se på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A380 Start / [color:"red"] B747 Start [/color]:

2850 m / [color:"red"] 3553 m [/color]

 

A380 Landing / [color:"red"] B747 Landing [/color]:

2100 m / [color:"red"] 2133 m [/color]

 

Er dette på MTOW og MLW?

Ved MTOW har A380 dårligere power-thrust-ratio enn B747-400 (såvidt,) men kan jo hende har gjort noe glupt med vingedesignet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...