O85_ Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Hei! Til dere som flyr en del på Vatsim, hva slags program anbefaler dere for å få mest mulig realistisk vær? Må være et program som har muligheten til å få været fra Vatsim så jeg har samme QNH etc. Syns været gjennom SB ikke er så mye å skryte av. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Hei! Jeg benytter AS2004 til dette med godt resultat Siter
Geir G Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Du finner de her http://www.hifisim.com/ Dessverre er det payware Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Synes egentlig været til SB/VATSIm er ganske bra jeg, men selvfølgelig finnes det programmer som er bedre til å generere skybase, nedbør o.l.. Men nå er også SquawBox en del år også! Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Har alle som er tilkoblet VATSIM samme vær når de flyr eller kan man overskrive dette med sitt eget? Får man automatiske oppdateringer når man fly på VATSIM? Siter
Peter Nørkjær Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Ja SquawkBox henter vejret fra VATSIMs server. Folk der bruger vejr-programmer så som Activesky, Wetter and so forth, har ofte også mulighed for at vælge mellem NOAA vejr (100% aktuelt) og så vatsim vejr, der nogle gange kan være et par timer bagefter. Fordelen ved at bruge vatsim-serveren, når du flyver online er, at du er sikker på at have samme vejr som alle andre og ATC'en. Ulempen er så at det kan være nogle timer gammelt. /Peter Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 26. desember 2004 Skrevet 26. desember 2004 Takk for godt svar, Peter! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.