Peter Grönwall Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Rekord i punkteringar ????? http://www.masselli.com/tires.jpg"'>http://www.masselli.com/tires.jpg" TARGET=_blank>http://www.masselli.com/tires.jpg Hoppas dom inte glömde domkraften hemma. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] Peter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Martinsen Skrevet 19. august 2000 Del Skrevet 19. august 2000 Går det an?!?! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image] KjellM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 19. august 2000 Del Skrevet 19. august 2000 Hei Det burde vel fint gå an hvis landingen er vanvittig hard eller?? Noen som har noen synspunkter på detter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik H. Bakke Skrevet 19. august 2000 Del Skrevet 19. august 2000 Ser dyrt ut, i alle fall [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Aborted takeoff fra høy hastighet vil vel også kunne mishandle dekkene slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Eli Sandøy Skrevet 19. august 2000 Del Skrevet 19. august 2000 Kan ikke kommentere på bildet sånn sett, men bare konstatere at det skal forbrukes masse energi før en 747 er stoppet. Et tenkt eksempel der flyet lander i 145 knop (75 m/s) ved max landing weight (285.400 kg) - og du bruker den samme mengde energi til å koke vann fra 0 grader til 100 grader, så klarer du å varme opp ca 1900 kg vann til kokepunktet. Noe av bremseeffekten vil selvfølgelig motorene stå for, men likevel så er det masse energi som skal absorberes av bremser, understell, og ikke minst hjul [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] ------------------ Roar Sandøy http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 19. august 2000 Del Skrevet 19. august 2000 Tja, det er ikke uvanlig at hjulene slipper ut lufta ved en abort. Dekkene har "fuse plugs" som slipper ut lufta hvis dekket bli for varmt (rundt 475 grader om jeg husker rett). Dette for å unngå at dekket eksploderer. Det er ikke uvanlig med bremsebrann ved en abort ved max hastighet med fullt fly. En annen grunn kan være landing med antiskid u/s, da er det nesten umulig å bremse ned uten å punktere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.