Gå til innhold

tur i simmen på engm?


Stian Kolrud

Anbefalte innlegg

Var lite utfyllende svar dette. SAS FA Stockholm leier ut simmene sine (M80, 7374X/NG) for 5000 kr timen men du må ha gyldig sertfikat for flytypen. Dvs ikke nødvendigvis ATPL eller CPL men antakelig PPL + alle nødvendige moduler og TR på gjeldende sim.

 

Dette var svaret jeg fikk fra en konsulent fra SAS FA Stockholm for 3 måneder siden. Hun synes imidlertid det var meget trivelig å høre interesse fra norske flightsimmere ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lite utfyllende svar dette. SAS FA Stockholm leier ut simmene sine (M80, 7374X/NG) for 5000 kr timen men du må ha gyldig sertfikat for flytypen. Dvs ikke nødvendigvis ATPL eller CPL men antakelig PPL + alle nødvendige moduler og TR på gjeldende sim.

 

Dette var svaret jeg fikk fra en konsulent fra SAS FA Stockholm for 3 måneder siden. Hun synes imidlertid det var meget trivelig å høre interesse fra norske flightsimmere ""

 

Det sier seg selv at man ikke må ha type rating på 737 for å leie simulaotren. Det er jo nemlig det å ta typrating simulatoren brukes til for privapersoner som leier tid der.

Men jeg tviler på at SAS er speiselt keen på at folk med litt mye penger skal bruke simulatoren som lekeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15000 kroner pr. 2 timer i simmen!

3500 kroner pr. påfølgende time etter de 2 timene!

18 årsgrense!

Fraskrivelse av alt ansvar ang. deg og det som mulig kan skje. (Hvis noe ryker på simmen og du feks. skulle knekke arm,ben ol.)

Absolutt ingen her kan bare ringe å leie denne simmen med mindre det er noen form får lære i det. Ringen du som privatperson og vil leie denne simmen får du blankt nei så lenge du ikke har gyldig typera./serfikat ifra før.

Flyskoler som ringer og skal leie disse simmene får lov, men somsagt privat så kan du glemme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS flight academy leier ikke ut simulator til privatpersoner uansett om du har flysertifikater eller ei. Dem leier KUN ut til selskaper. Skal du som privatperson ta rating må det gjøres gjennom et annet selskap som da igjen leier simulator osv av SAS FA.

 

Jeg kan heller ikke tro at man får leie vanlige simulatorer som privatperson. Til dette så er programmet for tett, simulatorene går omtrent 24 timer i døgnet, og de få timene den ikke går er det vedlikehold.

 

Så det beste er nok å vente til DC10 simulatoren er oppe å går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leier ut til privatpersoner gjennom Scandinavian Aviation Academy.

 

Sakset fra siden deres:

Self-sponsored Pilot Training

For private individuals/self -ponsored training, SAS Flight Academy offers JAR approved MCC and Type Rating Training courses in cooperation with the Scandinavian Aviation Academy. All bookings and arrangements are made through the Scandinavian Aviation Academy. Further information can be found on their website www.bfsaa.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi kunne kverulere på mange hundre måter om dette, men jeg skrev at det IKKE er mulig å leie direkte ifra SAS FA, og det er korrekt.

 

Jeg har selv kjøpt timer av BFSAA, men du må ha aktive sertifikater for å gjøre dette, og ha et formål med treningen, f.eks. MCC kurs, typerating osv.

 

Og da kjøper du timer av BFSAA, og så leier BFSAA simulator og personell av SAS FA igjen, så vi kan vel avslutte denne med at det ikke er mulig å kjøpe simulator timer av SAS FA uten at du har et flyselskap i ryggen som skal kjøpe trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...