Gå til innhold

FlightSim treff i Trondheim under planlegging


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

VIKTIG!

Søker i tillegg en i Trondheims området som har god peiling på PC og internett, og noen med kontakter innenfor NextGentel for utlån av router.

 

Det må være en rik-manns router det da, eller så kan vi vel få utdelt en IP-range istedet? "" Du vet "flere ASRC" + "router" = "h*lvette"... ""

Skulle vel ikke være noe problem, har kun en router her hjemme å kjørte nettopp to ASRC der.

Vet i tillegg at det er fullt mulig å kjøre FS og ASRC samtidig.

Det eneste jeg vet som kan by på problemer er oppkobling til multiplayer hvor man må sørge for at "FS" proten er åpen, men tror ikke det skal være noen problemer med ASRC og SB.

Internett har vi, men vi må ha med egen router hvis vi skal endre på portene.

Correct me if I'm wrong! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, men det er vel ikke så mange som kommer til å sitte ATC? Bortsett fra Stig? ""

Begynner å få en følelse av at dette kan bli vanskelig å få til på så kort tid, selv har jeg liten eller ingen erfaring med LAN oppsett o.l, så hva som trengs og ikke trengs har jeg liten oversikt over.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gjøre det klart at "dommen" om treffet blir avholdt eller ikke kommer på fredag.

Så det jeg trenger er positive holdninger fra dere folkens, siden utgiftene blir regnet ut ifra utgiftsummen dividert med deltakere.

Tviler på at vi får plass til flere enn 14-15 PC'er, men fortsatt blir det holdt arrangement som tur til Værnes og Peppes Pizza, og kanskje man får låne en PC til å fly på også? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående ASRC, så er det som Børge sier her, ingen problem å få flere tilkoblet serveren; men det blir ikke til å funke med voice og data, dvs kun 1 (antakeligvis den første som logger på) som vil kunne ammende FP, tracke osv... alle de andre vil kun se data-tag'en, om de er heldige.

 

 

Jeg skal undersøke på fredagen, og hjemme. Får jeg lånt bil hjemmefra, og det er en eller to som blir med så spleiser vi på diesel / bensin. Tar fri fra skolen fredag og mandag, og kjører nedover torsdagen.. og hjemme iløpet av søndags-natt til mandag (dvs man sover ut mandagen, og drar ikke på skolen "").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slik situasjonen er nå virker det litt vanskelig å sette igang et egent LAN, spessielt da jeg har lite kunnskaper akkurat på dette området.

 

Men jeg har et annet forslag som kan være oss tjent, 4 - 6 februar 2005 avholdet det et LAN med plass til 100 stk. i gymsalen på den samme skolen som vi hadde tenkt å leie lokaler fra.

Her koster det 150,- å delta med PC og 50 uten, min bror sitter i Admin der så det skulle ikke være noe i veien for at vi skulle få oss et egent lite hjørne!!

 

For mer informasjon; www.planetlan.org

 

Hva synes dere, selv mener jeg dette hadde vært det beste for oss, på alle områder! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en glidende start på smurte skinner møtte vi straks på litt sand og senere en tunell uten åpning i enden.. ""

Da var alle plassene på LAN'et reservert, da dette medfører at det ikke vil bli holdt noen form for FS arrangement her i Trondheim ved det første.

Men vi kan jo trøste oss med Steinars FS treff som i første omgang holdes i Bodø!

Har hørt rykter om at et nasjonalt treff er planlagt i Trondheim til sommeren? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...