Joakim Valkvæ Volle Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Nok en gang dårlige nytt for de som liker MD-11, Swiss faset ut sin siste MD-11 nå på søndag som var (31 okt.). Etter at den føy sin siste tur som pax fly fra Chicago-Zurich ble det fløyet 2 "seightseeing" turer over Alpene for de som hadde bestilt en plass på de turene, det var mange enthusiaster på disse turene, det leste jeg i hvertfall på airliners.net. Skulle ønske jeg fikk være med! Siter
Werner Rafteseth Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Synd at alle pax airliners går bort fra md-11. Drømmen må vel være å sitte på klapp på md-11 (drømmer ) Siter
Joakim Valkvæ Volle Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 Vel vel, vi kan jo være glade for at Finnair,KLM,Thai Airways og Air Namibia er fornøyde med MD-11, i hvertfall noen år til (ut tiåret eller noe sånt). Siter
Carl-Christian Gunnestad Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Noen som har oversikt over hvor lang rullebanen en fullastet MD-11 trenger på sea level en "standard dag"? hentet fra ett annet forum.... Siter
Steinar Grindstein Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Fant ikke info om det! Men max take off vekt er ikke mindre en 286,000kg. Siter
Øyvind Solheim Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Ikke glem VARIG mr. Volle! De har et bra antall MD11. 20.oktober sto det blant annet 2 stk i Sao Paulo med Star Alliance lakkering. mvh Ø. Siter
Joakim Valkvæ Volle Skrevet 5. november 2004 Forfatter Skrevet 5. november 2004 Oobs, du har rett, av alle ting glemte jeg at Varig har MD-11. Noen som vet hvor lenge Varig har tenkt å beholde MD-11 i pax service? Siter
Øyvind Solheim Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Hørt snakk om 2010. Varig sine 767ere er 16 år gamle og flyr enda. De har nok kjøpt endel Swiss maskiner i sommer/høst med tanke på et lengere liv. 6 stk? Ser på PLANEMAD.NET at Varig har 16 MD11 nå. Skal prøve å undersøke litt i Rio neste uke. mvh Ø. Siter
Michael A B Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Fordelingen av MD-11 (tallene er hentet fra airfleets.net, hvor oppdatert databasen er vet jeg ikke): Air Namibia: 1 Alitalia: 5 (1 satt i drift nå nettopp) China Eastern Airlines: 6 Delta Airlines: 13 (ikke i drift, skal videreselges) EVA Air: 12 FedEx Express: 45 Finnair: 6 Gemini Air Cargo: 4 JAL: 1 (tatt ut av tjeneste, overføres til annet selskap) KLM: 10 Korean Air: 5 Lufthansa Cargo: 18 Martinair: 7 Saudi Arabian Airlines: 4 Saudi Arabian Royal Flight: 2 Thai Airways Intl: 4 UPS: 14 Varig: 19 (15 i tjeneste, 4 er under freighterkonvertering) World Airways: 11 Tapte fly (written off): 5 Uvisse: 8 Stored: 37 Antall produsert: 200 Siter
Thomas Varn Mortensen Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Trist at flyet er ved at blive udfaset. Men den er vel ikke økonomisk, hvis man sammenligner med nyere typer i samme klasse. Hvor gammel er MD-11 egentlig? Siter
Michael A B Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Trist at flyet er ved at blive udfaset. Men den er vel ikke økonomisk, hvis man sammenligner med nyere typer i samme klasse. Hvor gammel er MD-11 egentlig? Sammenlignet med tilsvarende fly (B777, A330/A340) så er den en hel del dyrere i drift. Md-11 prosjektet ble igangsatt 30.desember 1986. Første flight fant sted 10.januar 1990, og flyet ble sertifisert i november 1986. Finnair mottok som første selskap første fly i desember 1990. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.