Gå til innhold

Hva med litt humor i varmen?


Olav M. Rønningen

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om Kaffekroken er plassen for denne her, men siden historien er flyrelatert velger jeg å plassere den her. ""

----------------------------------------------------------

Damen bak skranken på en United Airlines gate i Denver burde fått en premie for å være smart og morsom samtidig som hun fikk frem sitt poeng ovenfor en arrogant passasjer. Han fortjente egentlig kun å fly i lasterommet.

 

En fullsatt flyavgang hos United Airlines ble kansellert.En ekspeditrise booket om en lang kø med besværte reisende.

 

Med ett dyttet en sint passasjer seg frem til skranken. Han slengte billetten sin på disken og sa: "Jeg MÅ bli med dette flyet og det MÅ være FØRSTE KLASSE."

 

Ekspeditrisen svarte: Beklager min herre. Jeg vil gledelig hjelpe deg, men jeg må assistere disse folkene først, og jeg er sikker på at vi skal få ordnet noe til deg etterpå når det er din tur.

 

Passasjeren var ikke imponert. Han spurte høylytt slik at passasjerene bak han kunne høre det: "HAR DU OVERHODE PEILING PÅ HVEM JEG ER?"

 

Uten å nøle smilte ekspeditrisen og tok tak i mikrofonen til høyttaleranlegget: "Kan jeg få deres oppmerksomhet," begynte hun. Stemmen hennes hørtes klart og tydelig i terminalbygget. "Vi har en passasjer her ved Gate 14 som ikke vet hvem han er. Hvis noen kan hjelpe ham med å finne hans identitet, vennligst kom til Gate 14."

 

Mens folkene bak ham i køen ramlet om i hysterisk latter, stirret han på ekspeditrisen med et gjennomborrende blikk, flekket tenner og ropte høyt: "f*u*c*k you!"

 

Uten å blunke smilte hun og sa: "Beklager min herre, men du må stille deg i kø for det også."

----------------------------------------------------------

Ha en fin ettermiddag, alle sammen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på med en liten historie:

 

Denne historien er en gjengganger hos Oslo Seilflyklubbs veteraner

Dette er noe som vistnokk skal ha skjedd på 60-70 tallet på Notodden flyplass. Jeg har hørt historien fra flere personer deriblant min far, så jeg regner med at den er sann. Jeg skal prøve å gjenfortelle den så godt jeg kan, men jeg må bare si at siden jeg ikke var der selv kan det sikkert være en del små feil, men hovedpoenget er det samme.

Hvis du også har hørt historien og mener at det er noe som burde tilføyes eller tas bort så send meg en e-post på williamfrich@hotmail.com

 

 

 

Kan høner fly?

En sen sommerkveld satt det flere seilflygere rundt bålet på flyplassen å grillet. De snakket om mye rart, men av en eller annen grunn begynte de å diskutere om høner kunne fly.

 

Det ble en stor diskusjon ut av dette, men ingen av de hadde særlig erfaring med høner så de kunne ikke si noe sikkert. Plutselig kom en av flygerne med ett forslag: "Det er jo flere bondegårder i nærheten her, hvis noen av oss kan dra opp til den nærmeste bondegården så kan vi stjele en høne og finne ut om høner virkelig kan fly."

 

Joda det var en god ide. De ventet til langt ut natten så dro ett par av dem opp til en bondegård i nærheten. De fant hønsegården, fikk åpnet buret å de stjal en høne.

 

Dagen etter tok 2 av dem med seg høna opp i slepeflyet, mens de andre ble igjen på bakken for å se hva høna gjorde etter å ha blitt kastet ut av flyet. Flyet tok en sving over flyplassen og annenpiloten åpnet vinduet å kastet ut høna.

 

De første sekundene klarte høna seg ganske bra, den flakset å så faktisk ut til å kunne fly, men så tittet høna ned og skjønte da hvor høyt den var, da klarte ikke høna å flakse noe mer. Høna bare strakk vingene sine oppover og falt ned.

 

Og etterpå var alle enige om at høner ikke kan fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på med en liten historie:

 

Denne historien er en gjengganger hos Oslo Seilflyklubbs veteraner

Dette er noe som vistnokk skal ha skjedd på 60-70 tallet på Notodden flyplass. Jeg har hørt historien fra flere personer deriblant min far, så jeg regner med at den er sann. Jeg skal prøve å gjenfortelle den så godt jeg kan, men jeg må bare si at siden jeg ikke var der selv kan det sikkert være en del små feil, men hovedpoenget er det samme.

Hvis du også har hørt historien og mener at det er noe som burde tilføyes eller tas bort så send meg en e-post på williamfrich@hotmail.com

 

 

 

Kan høner fly?

En sen sommerkveld satt det flere seilflygere rundt bålet på flyplassen å grillet. De snakket om mye rart, men av en eller annen grunn begynte de å diskutere om høner kunne fly.

 

Det ble en stor diskusjon ut av dette, men ingen av de hadde særlig erfaring med høner så de kunne ikke si noe sikkert. Plutselig kom en av flygerne med ett forslag: "Det er jo flere bondegårder i nærheten her, hvis noen av oss kan dra opp til den nærmeste bondegården så kan vi stjele en høne og finne ut om høner virkelig kan fly."

 

Joda det var en god ide. De ventet til langt ut natten så dro ett par av dem opp til en bondegård i nærheten. De fant hønsegården, fikk åpnet buret å de stjal en høne.

 

Dagen etter tok 2 av dem med seg høna opp i slepeflyet, mens de andre ble igjen på bakken for å se hva høna gjorde etter å ha blitt kastet ut av flyet. Flyet tok en sving over flyplassen og annenpiloten åpnet vinduet å kastet ut høna.

 

De første sekundene klarte høna seg ganske bra, den flakset å så faktisk ut til å kunne fly, men så tittet høna ned og skjønte da hvor høyt den var, da klarte ikke høna å flakse noe mer. Høna bare strakk vingene sine oppover og falt ned.

 

Og etterpå var alle enige om at høner ikke kan fly.

 

Vedkomne pilot er i dag kaptein i Widerøe, en bekjent av meg. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...