Gå til innhold

VFR i 12000"


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

I Norge er det vel generelt tillatt å fly VFR opp til FL195 om været tillater det. Begrensinger eller spesielle tillatelser kan minke eller øke denne høyden (correct me if I'm wrong).

 

PS: Om du flyr VFR ville du vel valgt 11500 eller 12500 fot? Er det ikke slik at VFR-levels er i hver halve tusen og IFR-levels er hver hele tusen (med unntak oppover)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten trykk kabin så kan det bli en artig opplevelse etterhvert grunnet oksygenmangel, blir i meget godt humør. ""

Det skulle vel egentlig ikke vært noe problem å fly VFR i FL120, så lenge været er brukbart.

Det er rett som Arild sier, VFR høyder er hver halve tusen, altså 5500ft, 6500ft, 7500ft osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal vel helst ikke oppholde deg over FL100 i mer enn maksimum 30 minutter om jeg ikke husker helt feil. Og du bør ikke overstige FL120 i det hele tatt om jeg også ikke husker helt feil. Uten trykkabin da....hehe

 

I Luftforsvaret er det ubegrenset opp tom 10000ft, max 30 minutter opp tom 14000ft uten trykkabin og oksygen (kort sitert BML)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal vel helst ikke oppholde deg over FL100 i mer enn maksimum 30 minutter om jeg ikke husker helt feil. Og du bør ikke overstige FL120 i det hele tatt om jeg også ikke husker helt feil. Uten trykkabin da....hehe

 

I Luftforsvaret er det ubegrenset opp tom 10000ft, max 30 minutter opp tom 14000ft uten trykkabin og oksygen (kort sitert BML)

ja, det stemmer sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...