Gå til innhold

Overlevering av politiets nye EC 135


Bjørn Ramsland

Anbefalte innlegg

Dersom noen er kjent med det nyeste helikopteret som er stasjonert på Ahus i Lørenskog , så er det akkurat det samme helikopteret: Man kan se bildet av det i et innlegg av Jan Fjeld i Kaffekroken 22/6-04 (Det som er rødt og gult)

Forøvrig skal dette helikopteret som politiet får være et av verdens mest avanserte når det gjelder utstyr.

Et spørsmål: Skal dette helikopteret ha den samme basen på Gardermoen som prøveprosjekt helikopteret hadde eller har de funnet en ny base? ""

 

Stein Helstrøm

Lørenskog

 

Fly er bra, men helikopter "ruler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på osl en tur igår, da fikk jeg bilde av den..og leste i avisen idag hvorfor helikopteret fikk seg en liten luftetur igår formiddag;

 

[image]http://www.home.no/geirloitegard/101_0120.jpg[/image]

 

Det var en gang en tysker som hadde en Volvo V70 med masse power. Han ble observert i høy fart på mjøsbrua og like før Hamar la det seg en sivil politibil på hjul. Den følgte han ned til Minnesund, men tyskeren stoppet ikke. Og plutselig i 10-tiden tok dette helikopteret av mens jeg sto på vollene. De sendte da helikopteret til å sirke over denne tyskeren når han kom ned mot Hurdal/Eidsvoll, og da stoppet jo han. Han hadde holdt en snitthastighet på 106 km/t fra Mjøsbrua i Nord til Hurdal i sør. Siden polititet ikke hadde en offsiell måling (eller noe sånt) fikk han 6000 i bot, og forbud mot å kjøre i Norge i 6 mnd. Og bildet viser helikopteret ankommer tilbake fra oppdraget i 11-tiden, like etter BA762 landet. Dette viser hvor nyttig et sånt helikopter er.

 

(Denne historien er sann, men jeg orker ikke å skrive alle detaljer) ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...