Gå til innhold

VATSIM groupflight i regi av Gutta På Tur!

Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Gutta På Tur har eksistert en god stund nå, arrangert group flights til syden og andre Europeiske destinasjoner med stor suksess.

Foreløbig har våre turer kun vært for medlemmer, og det vil de fortsette å være, men et unntak!

Vi i Gutta på tur har lyst til å gjøre et prøve prosjekt, hvor vi arrangerer et fly-in for alle VATSIM piloter som ønsker å være med!

Både medlemmer og ikke medlemmer er velkommen, hvor vi da håper å få med så mage som mulig!

Dere må innrømme at det tar seg godt ut å fly en flokk nordmenn nedover Europa.

Jeg har ikke tenkt å kreve påmelding, men unasett hadde det vært greit å fått en liten oversikt, kanskje dere gir et lite hint her på forumet om dere ønsker å bli med.

Men for at vi skal klare å arrangere noe slikt, så trenger vi litt hjelp fra dere piloter (og kanskje ATC også).

Vi må få kartlagt hvilke datoer som passer for dere, og hvor dere vil reise.

Jeg har nedenfor lagt ut en avstemmning på dato, og destinasjon..

Jeg har valgt destinasjon ut i fra vansklighetsgraden på innflygningen.

En kan ikke forvente at alle er utstyrt med kart, og alle er heller ikke så godt kjent med prossedyrene i utlandet.

Jeg gjør oppmerksom på at det ikke er garantert at flertallet får valget sitt, de fleste har f.eks ikke mulighet til å fly natt til mandag.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivar

Jeg synes det er litt dumt å sette en dato for dette som kolliderer med et allerede annonsert flyinn i regi av SCAVACC den 27 juni. Dette medfører at mange av oss er bundet opp i ATC oppgaver denne kvelden (kanskje du også?), eller at det blir mindre piloter som flyr i Scandinavia. Vil du ha aktivitet for GPT tror jeg vi bør unngå disse kollisjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Scandinaviske fly-in'et hadde jeg helt glemt!

Dessuten skal jeg tidlig på arbeid neste dag, så det er ikke mulig å fly så alt for sent.

Jeg ser for meg at det blir en formiddagsflight nedover, og så får folk selv fly som de vil tilbake til Gardermoen.

Men dette er jo selvfølgelig bare på denne Søndagen.

Var jo absolutt ikke meningen å få dette til å kolligere med fly-in'et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en god del som ønsker Søndag som avreisedag, hva er grunnen til dette?

Lurer på om noen kan fortelle meg hvorfor denne dagen er så attraktiv?

Ønsker dere å dra tidlig slik at vi kan fly hjem igjen til fly-inet eller ønsker dere å dra fra Gardermoen under fly-inet slik at vi får masser med ATC?

Litt argumenter for og imot hadde vært realt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe interesse for dette i heletatt?

Jeg ser at vi har fått nesten 30 stemmer, men for det jeg vet kan det være personer som ikke engang vet hva Gutta på Tur er for noe, eller hva VATSIM er for noe for den saks skyld.

Hadde satt pris på om noen bare ga et lite hint om at dette virker interessant slik at jeg får litt entusiasme til å fortsette med planleggingen. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som London vant, holder på å ser på bookningen nå, og ser at det skal være et event i Manchester lørdag 26. Juni.

Hva sier dere til at vi heller flyr til Manchester denne lørdagen så får vi full pakke?

Ingen flyin som står iveien i Norge, vi får en kveldstur når de fleste er ledig og vi får god ATC og mye trafikk på destinasjonsflyplassen?

Hvordan er stemmningen for det?! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...