Lars B. Frostad Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Nå skal altså SAS Braathens virkelig satse på Sandefjord Torp, og bringe mer konkurranse dit - der Ryanair har lenge fått meske seg. SAS Braathens skal ha såkalte "lavprisflyvninger" der fra, bl.a. til Nice og Malaga. De har allerede en rute derfra til Alicante, og flere ruter er evt. på vei - det vil ihvertfall etterhvert bli en god del nye ruter fra Torp. Les mer her: http://www.aftenposten.no/reise/article808355.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Men nå er det dessverre slutt. SASBraathens trekker seg ila. få uker ut fra Torp og alle 3 rutene avvikles. http://www.op.no/nyheter/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Men nå er det dessverre slutt. SASBraathens trekker seg ila. få uker ut fra Torp og alle 3 rutene avvikles. http://www.op.no/nyheter/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Dette var jo ikke uventet... SAS Braathens kan ikke konkurere med Ryanair... En får trøste seg med at gode kilder sier at Norwegian sitt inntog på Rygge vil bestå av én rute, toppen to, og ingen av dem innenriks... Å konkurere med seg selv på OSL ville jo vært galskap, i likhet med å overlate OSL til SAS og flytte trafikk til Rygge.. ...men dere kan jo fortsatt drømme om at Ryanair kommer da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ja, nei til konkurranse og alternativer til Gardermoen for befolkningen i Vestfold, Telemark, Buskerud og Aust-Agder, og ja til dårligere rutetilbud utenlands for nordmenn og en generell avvikling av ruter for SASBraathens. Med link også til russisk side i grunnleggende profil, er du iferd med å flagge ut av landet Truls Petter? Eller er det bare generell skadefro og et utslag av hvilken side av Oslofjorden du har huset ditt på som får deg til å syns dette er så veldig morsomt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har ikke dere et tak på 250000 passasjerer i året da Truls. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har ikke dere et tak på 250000 passasjerer i året da Truls. Ja det høres jo ut som fremtidens storflyplass for Østlandet det jo... Kirkenes hadde jo hele 220k pax i 2005, så det er jo helt klart mulig å drive flyplass med et sånt tak... Torp hadde ca. 230k pax i perioden september-oktober... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Kenneth, vet du noe om Ryanairs framtidige satsing på Torp? Har hørt rykter om at de vil opprette base (hub?) her, er det bare tull eller er det en sjanse for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Kenneth, vet du noe om Ryanairs framtidige satsing på Torp? Har hørt rykter om at de vil opprette base (hub?) her, er det bare tull eller er det en sjanse for det? I utgangspunktet så vet vi som jobber der like lite som alle andre, siden Ryanair er flinke til å holde kortene for seg selv.... Det hender jo man hører ett og annet, men det er bare rykter, og med Ryanair så har rykter liten verdi... Noe som bør gi en pekepinn er rutenettet til Ryanair, og når man ser over rutene til Torp, så har man ruter til 11 baser og én vanlig flyplass. Sammenligner man med f.eks. basen Skavsta (Stockholm), så har de der ruter til 7 baser og 6 vanlige flyplasser. Ser man over de andre basene, så ser man at dette er noe som går igjen: Et nogenlunde likt forhold mellom vanlige flyplasser og baser, eller flere vanlige flyplasser enn baser. Sånn det er idag så kommer jo alle flyene fra baser, med ett unntak, så det er strengt tatt ikke behov for å ha base på Torp. Jeg tror nok at det vil dukke opp flere ruter herfra til ikke-baser før Torp selv blir base, alternativt at dagens baser får så mange stasjonerte maskiner at de må avlastes ved å opprette flere baser for å få plass til alle flyene på bakken... Tatt i betraktning at Ryanair opererer fra sekundære flyplasser, og får levert nye 737'er på løpende bånd, så er jo faktisk ikke det et usannsynlig scenario... Uansett så må Ryanair begynne å spre rutetidene for flyene som kommer til Torp snart, for nå begynner man å oppleve at man har et kapasitetsproblem i perioder fordi alle 737'ene kommer samtidig i puljer... [image]http://mikrofly.com/Diverse/737lineup.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har blitt noen Ryanairfly jeg har fått bilder av fra Torp ja. CSC CSE CSH CSI CSJ CST CSX CSZ DAD DAE DAF DAJ DAK DAL DAM DAN DAR DAS DAV DCE DCF DCI DCJ DCK DCL DCN DCO DCS DCW DHB DHG DHS DLC DLD DLN DLO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hehe.. Det var 36 maskiner.. Du mangler bilde av 76++... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det kommer nok flere ettervært Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.